FACTS ABOUT ME

marina tlh menge'tag' saya...so, silakan baca..



1. Saya Sangat sangat suke ke pasaraya ....

tak kisahla...window shopping ke...bershopping sakan ke...tapi saya sangat2 suke pegi pasaraya.Mase time bercintan cintun dulu memang selalu memang 100% la ke pasaraya...same ade utk makan, tgk wayang, window shopping...etc...etc...Ade satu rahsia besar...dah beberapa kali eksperimen, kalo saya demam....bile kate je nak pegi pasaraya automatic bole baik demam.Pelik tak?tapi...itulah yg berlaku.Tak kisah la beli barang ke tidak...kalo dapat jalan2 kat mane2 mall pun rase cam dah puas ati n release sket tension. Skang nie, hubby pun kengkadang cam tension2 n agak release tension...tp ajak pegi wellward je...saya pun jawab "cukup release ke jln2 kat wellward tu?kalo ayg tak cukup release..paling2 pun pegi BP Mall" ...hehehe...

*wellward adalah satu pasaraya kecik kat parit raja..nnt la saya capturekan gambar utk tatapan umum yea...



2. saya belum kenal sangat dengan diri sendiri

ini satu fakta yang saya dah lame sedari dan saya akuinya. Memang saya tak kenal sangat dengan diri sendiri...Kadangkala saya tak tau ape yang saya nak.Tahle....Kalo nak tau, saya takle minat sangat bidang electrical eng. nie....Mungkin selama nie saya ikut je ape yang parents tentukan utk idup saya yg lain2 tu ikut kata hati...Buat mase nie alhamdulillah...semuanya bejalan dengan lancar. Harap2nye sehingga seterusnye...Amin..



3. sangat suke tengok wajah Erra Fazira

Nape ek...saya rase erra fazira adalah seorang wanita yang sangat cantik...Bile tgk Erra menangis (dalam filem ) memang rase...ish...cutenye erra bile nangis...kalo nak tau kat arked UTHM (cafe) ade sorg adik tu (salah satu kedai) yg muke sebijik cam errafazira (saya rasela)...so rase cam ahari2 nak pegi makan kat kedai tu sbb nk tgk muke adik tu...(saya panggil die adik erra..hahaha)



4. sangat suke tgk rancangan realiti TV

saya seorg yg sangat menggemari rancangan realiti TV...nape tah..rase mcm best jek..especially survivor. Mase duk UTM skudai dulu bole tg Survivor 2 kali sehari...sekali kat channel singapore, sekali lagi kat ntv7.Biasenye channel singapore tayang dulu....riak la sket sbb dah tau sape yg kena kuar kan...Sekarang nie layan apprentice...The moment of truth....american got talent...etc...ect....


5. Senang dijangkiti penyakit
bergantung kepada environment. Tapi amat mudh dijangkiti penyakit esp demam selsema. Mase keje Panasonic dulu...every month kena g klinik sbb demam selsema. 6 bln keje...6 bulan ade name kat klinik tu...senang sangat kena sakit tekak.kalo makan ais lebih sket...mule la...Tapi satu nie memang susah nak kena...demam cacar / chickenpok(camtu ke ejaan ???)....tak penah kena sejak lahir...kakak dah kena...adik dah kena...dah cuba dekat2 nak kena awal...tapi sampai skang selamat jek...tu yg takut tu...org kate kena lambat lagi teruk n merbahaya.


6. Susah nak buat pilihan / keputusan
Kalau beli barang or nak buat ape2 keputusan memang susah nak decide. Takut nak tanggung risiko.kesian tak ??kalau diberi pilihan, biasenye lebih suke tanye pendpt org, then pilih yang terbaik (lebih kpd ikut cakap org)...bahaya kan? nak buat camne...tak berapa yakin dgn diri sendiri.

7. Mudah dipengaruhi/cepat percaya org lain
Nie lagi bahaya...kalau org yang saya kenal introduce something new...saya senang nak terima n terpengaruh...biasenye kalo melibatkan duit la yang bahaya...dah banyak kali kena tipu pasal duit nie...n setelah beberapa kali kena tipu n kena marah ngan hubby barula insaf.skang nie kalo nak buat ape2 yg melibatkan duit...kena tanya pendapat hubby...(hubby seorg yg sangat susah dipengaruhi).takut menyesal lagi...

sekian sahaja pendedahan tentang diri saya.

2 comments:

Khairayu said...

corection
-quota
-chickenpox

g_mulan said...

to khairayu...
kekekek...thanx ayu!!luv u!

Pages - Menu