perihal si dia

semalam mak n abah datang umah...
saje melawat...
lps ambik Balqish umah pengasuh, kitorg pun lepak la kat umah..
saya n mak borak2 kat dapur.
tetiba anak jiran seblh datang...(lelaki)..
die memang 'buas' sket...
mainan Balqish tgh bersepah, diepun ambik sana, ambik sini..
pastu main gelongsor sampai karpet abjad tu tercabut2...
geram tul...tp takkan nak suh die balik plk...
main gelongsor sambil baring, takut Balqish ikut plk nnt...

tiba2 dengar balqish menjerit2 ngan ayat yang saya x berapa nak paham...
pastu die cakap

Balqish : Masuk! Masuk ! (sambil tunjuk ke pintu)
I : Masuk mane? (jawab budak tu)
Balqish: Keluar! Keluar!
Balik! Balik!...

pastu budak tu pun balik...

saya n mak terkejut n pergi tgk Balqish, bole plk die ngandu karpet ajad die tercabut n rumah ygdah huru hara....

tergelak2 kami tgk Balqish...
agaknye die pun rimas tgk budak tu...'buas' sgt...
sib baik Balqish yg halau...
kalau saya, mesti die ngandu kat mak die...
hahaha

p/s: harap2 mak die tak baca blog nie..sib baik tak berjiran lama.camane la jiran baru kami nnt agaknye...

4 comments:

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

bagus, bagus, anak ko rozi. Klu aku pun rimas budak macam tu. Harap2 anak2 aku tak buat perangai macam tu la nanti.

g_mulan said...

to paij : hahaha...bdk lelaki memang ganas sket kot. anak kite nie pompuan.nnt dapat anak lelaki, merasala...hehehe...falisha dah pandai ape? nak baby jgk =(

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

g_mulan: nau'zubilah, rasenye klu betul kite didik x kire la laki ke pompuan, insyaallah ok kot. Falisha dah 10 months, dah nak jalan dah. Biasa la die, jalan jatuh, x padan ddengan tembamnye.

Anis Radzi said...

hehe..bahaya tuh kalau mak budak tu baca..sure dia kunci anak dia dlm umah je..heheh..danial ni pun..dah bergaul sana sini kat sini..tetiba dah pandai menendang..ni yg nak kena brainwash balik budak kecik nihaa..

Pages - Menu