HoBI..

Hobi - saya definisikan sbg kegiatan yang diminati oleh seseorg / kegiatan yang paling kerap dilakukan oleh sesorg....
ataupn dlm kate lain....
Hobby - things that person love to do..

Hubby ade hobi tersendiri...mcm tu jgk saya...
Hobi lagi besh kalo dilakukan secara beramai2 (barula semangat sket)...

Hobi hubby saya adalah....BoWLiNg...........
dulu saya penah gak main bowling...(mase undergrade)...tapi main suke2..memang ke longkang je la..mase tu hubby memang tak suke bowling..
n bile dah kawen, saya duk di parit raja (yg aman permai) n hubby duk di putrajaya dgn kengkawan (yg sumenye masih bujang trang tang tang)...so..sememangnye hubby sangat berenjoy2an duduk di putrajaya...kebiasaannya sisa2 malam hubby akan dihabiskan utk main bowling dgn kengkawan...untiLL oNe day...
On My BirtHDay...hubby lupe nak wish sbb asyik sgt bermain bowling dgn kawan2...sape tak sedih wooo...dah la duk sesorg kat umah sewa kat parit raja...dah la tgh ngandung sulong....dah la mase tu tgh study (byk asignment)...dah la tunggu sampai 12 tgh malam sbb nak make sure hubby call ke tak...tetiba hubby x call n bile saya call, die kat bowling...HAAAHHH?????????

memang angin...sejak tu mcm takleh nak dgr perkataan BOWLING..Panas! Panas!.....

Tapi ade beberapa kali hubby ajak g main bowling n kami akan g sesama...sampaila hubby duk parit raja (sekali lg yg aman permai..jauh dr hiruk pikuk)...hubby terus makin n semakin melupakan hobi beliau itu...

sampai la pada awal tahun ini (beberapa minggu lepas)...mcm2 tournament di kaitkan dgn permainan bowling....hubby masuk n sebg isteri mithali semestinye saya kena teman n AKHIRNYA...saya turut terjebak....waaaa..........

dengan erti kata lain dgn rela hati... saya mengeluarkan duit poket saya (beberapa ratus RM)...utk sesuatu yg saya penah benci satu ketika dahulu...iaitu (perkataan iaitu nie xde dlm kamus kan??)...membeli set barangan utk main bowling.... sebijik bola yg berharga rm339...sepasang kasut n beg bola bowling....bola xde kaler pink so amik je la ape yg ade sbb terdesak sgt (pro kena la ade bole sendiri beb...hehehe)....gambar...kemudian k..

N....bermulala karier bowling sbg hobi baru saya.....kekeke...nak tergelak pun ade.sabtu nie saya ade game bowling (wakil fakulti...lawan jabatan)....harap2 jgnla kalah teruk...al maklumla...buah cempedak di luar pagar,amik galah tlg jolokkan.......

So, hampir setiap malam,aktiviti terbaru kami adalah berlatih bowling di SUMMIT PARADE BATU PAHAt...sementara ade mase nak mengasah taring..princess balqish of course takkan ketinggalan cume...mayb sabtu nie princess kena tinggal umah pengasuh sbb ditakuti mengganggu fokus mama mase berperang....hehehe...

*nway marina...aku still rase aku takleh kalahkan ko dalam arena bowling nie...so...jangan sesekali ajak aku lawan bowling ngan ko k....

0 comments:

Pages - Menu