Diari Ramadhan


Hari nie hari ketiga kite menjalani ibadah puasa.

rase sekejap je masa berlalu...
jumaat lps kami sekeluarga balik ke PD sbb sepanjang berumahtangga nie tak penah lagi 1st day posa kat PD....so, thn nie 1st day posa kat PD la...
syok..hari pertama tu lps sahur + solat subuh..tido jek.hari hujan lebat plk tu..sedar2 je dah pkl 11am...hahaha...pastu ptg g pasar malam Batu 4..Kuih muih pun dah mahal sejak gula takde nie...so, tak digalakkan membeli mengikut nafsu...
tapi mase jalan2 kat pasar malam tu...saya terjumpa sesuatu..arghhh..rase nak jerit jek.memang susah nak jumpa benda tu..dah saya pun memilih dan membeli dengan sakannya...
apa bendanya????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TADAAAAA....
kerongsang bermanik....actually saya meman alahan kalo pakai kerongsang biasa...nnt akan gatal2 kat bawak dagu nie.so solutionnya adalah dengan memakai kerongsang bermanik..ingat tak? kerongsang popular masa zaman kite sekolah rendah lagi. Terima kasih kepada makcik yg menciptanya...kalo takde kerongsang nie..ape la yang saya nak guna utk pakai kat tudung....tp lately nie..susah nak cari...bila jumpa rase macam menggilaaaa....


tgh bz memilih dgn SIL....cari yg comel2 n yang pin die OK...harga kalau tak silap 3 biji =RM2



dan ini hasil tangkapan...ini je yg kecik n pin dia OK...yang lain sume NG...saya dapat rembat 6 sajosss...jadila..dr takde.

pastu malam semalam lps berbuka puasa baru kami bertolak balik semula ke Parit Raja. Risau gak...sbb last year accident masa bln posa gak on d way balik dr PD. Nasib baik kete tak banyak...gerak dalam kul 8.30pm...kul 10.30pm dah exit tol air hitam...dalam kul 9.50pm sampai la umah.




and lastly...utk tatapan rakan2...gambar masa dinner KSKuittho...en.hubby x pegi sbb selsema, so saya g sorg la...selalu memang dapat lucky draw bile g ngan en. hubby tp mase g sorg rase mcm tak dapat jek...sekali tu dapat pulak...hahaaaa...dapat kipas angin versi duduk sebijik...
en. hubby cakap : rasanya ayg dah sedut abg pny lucky la skang nie....
saya : kikikiki (ketawa jahat)


2 comments:

Khairayu said...

heheheh..sian ko..aku ingt lagi yg buruk2pun ko pakai sebab alergik..alhamdulilah jumpe hal..mintak no phone makcik tu..blajar buat seniri..hehe :D

g_mulan said...

itu la pasal...kekeke...ayu..ko rindu kat aku ek?

Pages - Menu