alahaiiiiii...

kikiki...

tetiba mcm tak boleh nak terima kenyataan plk bila anak dah besar

1. Balqish dah tak pakai diapers...die yg mintak sendiri yea...nak harapkan mama yg nak atur...mmg takdela...

Balqish : mama...saya taknak pakai pampers...saya dah besar...saya nak pegi sekolah

so...sbb cuti raya kan lama...bermula la operasi pengurangan pemakaian diapers balqish...
hasilnya...sehari satu diapers( malam saja)...kalau jln2 baru pakaikan diapers...
see mama...kan boleh sbnrnye...mama je yg malas yea


2. sejak Balqish dah tak pakai diapers nie..adalah dua tiga kali die terkencing sket dlm seluar...memang geram ...

mama : kenapa awak kencing tak bagitau...kan mama dah cakap...bagitau mama
Balqish : mama...kenapa mama marah saya? janganlah marah saya.
mama : memang patut mama marah...kalau mcm nie..mama taknak hantar awak pergi sekolah..

balqish menangis

Balqish :mama...jgn marah saya...kawanlah dengan saya...

sian kan...terpaksa saya pujuk die semula.

3. kalau pergi berhari raya confirmla saya makan banyak...ye laaaa...semua juadah sedap2 belaka

Balqish : mama...jgn makan banyak2...mama kan momok (gemuk)..
mama : ??????

4. last weekend g shopping kat carefour..memandangkan umah kami skang nie lagi dekat ke carefour/ BP mall dr g wellward/lailek...so...shopping mengarah ke Batu Pahat saje la...
mmg sesak sket kat parking lot.kami berdua terkial2 carik parking.Balqish duk belakang masa tu...tetiba cakap...

Balqish : papa...tu ada kosong satu.

yea...memang ada kosong satu parking lot.terkejut saya....mau mengalir air mata sbb eh...anak aku dah pandai carik parking..pasni boleh teman mama shopping..kekeke =)



5. hah...nie baru berlaku malam tadi... malam tadi ada rancangan Akustik hangatnya raya...salah sorg penyanyinya adalah shahir Af8.Kami dua beranak tgk tv kat bawah. Pakteh (syahir) ngn en. darling kat bawah tgh buat kerja.

Balqish : mama...mama..syahir ada one. satu dlm tv satu kat bawah.
mama : eh awak kenal syahir ek.
Balqsih senyum.sambil beria tgk syahir nyanyi.

Balqish : mama, syahir makan cokelat yea.gigi die...
mama: hahaha...taklah syahir pakai braces la sayang..
mama : Balqish suka Shahir dlm tv ke syahir (pakteh) kat bawah
Balqish :Shahir dlm tv...

ok...nurBalqish sudah pandai minat org yea...jaga2...kikiki...


pic:google

:: rintihan hati ::
Nur Balqish sayang...jangan membesar cepat sangat....nanti mama rindu nak tengok keletah awak...

2 comments:

HALINDA NGADIMIN said...

dah beco dah!hehe.....bila lak turn harraz...

Khairayu said...

like sgt2..cute la balqis..
harap2 aish pun minta x pakai lampin ek nanti..hihi

Pages - Menu