BFF baru

Walllahhhh!!!

pagi ini buka2 mata je lepas selesaikan apa yang patut terus g bawah.
nak basuh baju...
tetiba...

bibik belakang umah (bbu) : kakak..kakak..boleh mintak tlg tak?

saya : tolong apa?

bbu : ada satu laki2 keje buat rumah tu suke sama saya. dia bagi saya hp.tapi saya tak tahu bagaimana nak silentkan.tuan tak boleh tahu saya ada hp.kakak tolong picit silentkan boleh?

saya : ok..meh sini.

die pun keluar rumah n bagi saya hp.godeh sana sini..siap.die masuk dlm umah semula sbb takut tuan die nampak.

saya : ehemm...ehemm...

takde jawapan.

saya : eheeemmm....(ehem2 sbb tak tau nama..ekkekeke)

bbu : eh kakak...sudah siap yea?

die pun keluar n dtg.

bbu : kakak keluar tak hari ini?

saya : keluar.kenapa?

bbu : smlm ini laki2 sudah masukkan duit rm10 tp saya sudah guna tepon indonesia, duit sudah abis.kakak boleh tolong isikan duitnya ngak?rm5 yea...digi yea

saya : hmmm...ok

tak pasal2 aku jadi budak suruhan bbu tu.

kebetulan pagi nie kena g little caliphs --parents meet-- so citer la kat mr Darl pasal bbu tu.

saya : rasanya nak tlg belikan topup ke tak ek?

mr darl : tolong je la..sian plk.

saya : ok.

me darl : tapi jgn nnt die suruh lagi dah le.

mmg takdir Allah..saya terlupa nak belikan.

sampai jerumah...masa kat ampaian bbu panggil.

bbu :kakak...kakak..ada belikan tak?

saya : alamak..sori2 saya lupa laaaaaa....

bbu : yeke kakak..kedai jauhla.hp saya sudah tak ada duit nie.

rasa2 nye pagi nie dalam 2 jam je kot BFF ngan bbu.lepastu dah tak BFF lagi...wakakaka...


:: rintihan hati ::

Darl, lepas nie u tlg sidaikan kain kat ampaian ek. i taknak jadi BFF bbu tu lagi...tak tolong kang...kesian la plk.

2 comments:

Anis Radzi said...

rozi, emmm..anis faham situasi rozi tapi anis rasa better rozi jangan layan bbu tu sebab anis ni dah ada experience ngan bibik2 ni. Risaunya takut memang majikan dia tak kasi guna hset and dia pepandai guna pastu gunakan rozi pula nak top up. Takutnya nanti majikan tu marah rozi sebab 'membenarkan' apa yang dia dah larang..Just an opinion k..=)

g_mulan said...

to anis : yup anis.tak tolong pun.mak pun tak bagi tolong jugak.n'way...thanks yea.

Pages - Menu