Holiday mood

student undergraduate dah start bercuti.bukan main masing2 travel sana sini.padahal umur muda2 lagi. saya masa umur sebaya diorg tak penah terfikir nak travel pun...asal cuti balik kg..asal cuti balik kg..padahal kg bukan jauh pun dr UTM. hik hik hik.
tu la sbbnya berharap sgt Balqish n adik2 akan study kat oversea..biar die mcm kakak2 kat sini.hebat..salute dengan mereka.saya..kalau takde mr darl..takkan kot belaja jauh2..dekat2 cukuplaa...janji dapat PhD (jangan ikut pemikiran ini)...alhamdulillah..Allah dah aturkan apa yg terbaik utk saya.

ok..dua hari lepas tak pegi school. alasan?
1. cuaca sejuk sgt + tak larat
2. alasan paling kukuh, kete kena hantar bengkel pastu 2 hari kat bengkel,pastu mr darl kena uruskan, balqish dah start cuti, takde org jaga...so, saya volunteer tak g school.
3. school dah lengang..lab pun dah xde org...masing2 dh start bercuti

hari nie saya ke school..cover balik apa yg tak buat 2 hari lepas. Jumaat adalah hari berjumpa dgn SV. kat sini stail die, SV akan datang ke meja kita n tgk progress kita sepanjang minggu. Coolkan? saya suka dgn cara ni sbb saya ni kalau nak jumpa org berdebar no 1. so, bila SV yg dtg kat meja, saya dah siap2 apa yg patut n tinggal nak tunjuk n bincang je. biasanya SV n 2nd SV akan sama2 dtg.sini takde janji melayu yea. kalau 9.30am..mmg tepat 9.30am dia akan dtg kat meja kita. ok..meja saya kat tingkat atas lab, so, kalau SV dtg dh nampak la dr jauh. gigih kan SV kat sini. itu SV saya yg muda..even yg dah tua2 pun mcm tu. n diorg sgt friendly.setakat bincang + ketawa + bual2 kosong itu adalah perkara biasa. kdg2 prof barrie (ket department) saje buat cake party..belanja makan2 cake. yg saya respect, kat sini, diorg respect muslim.kalau ada event @mkn2 diorg make sure cake @ coklat @ air tu sume org boleh makan.so, makanlah tanpa was2.

meh citer psl SV saya. wife die br bersalin bln lepas, so, setiap kali jumpa lps tu rajin die mengupdate citer psl wife die n baby girl die.lebih2 lagi bile tgk saya pregnant...lagi beria die bercerita. n jumaat lepas, die tanya saya tak g bercuti mana2 ke? saya ckp..taklahh..stay sini je.bohong sunat.padahal nak g jalan manchester..hahaha...die kata dia akan ambik cuti 2 minggu. so, take care n buatlah apa yg patut sepanjang die takde. saya pun OK..(dlm hati hooreeeey).

hari ini saya ke school utk sudah kan kerja + kemas2 file nak bawak balik rumah. tetiba SV dtg..."Roziah, I just want to wish you happy holiday n merry christmas. see u later..have a nice holiday yea"...

errkkk..cool...sanggup plk naik ke lab utk wish.nasib la saya dtg lab hari nie. ok Glynn...nnt saya belikan baju utk baby girl awak yea.Alhamdulillah. selalu takut bila nak berhadapan dengan SV (masa buat projek sarjana dulu2)..dan tak sangka utk PhD dapat SV yg mcm nie.

sabtu nie saya akan turun ke manchester....liverpool...pastu ke chesire oak.pastu akan kembali semula ke school.

doakan perjalanan kami sekeluarga selamat pergi dan balik.

-balqish nak bukak youtube lagu 'jinggle bell' tp mr darl tak bagi. bkn main die minta kebenaran nak dengar lagu tu.ala... budak2 kan.. yg penting die tau yg muslim cannot touch pig n dog.tu memang kena ingatkan selalu.






2 comments:

Dr. Norziha said...

salam jie, selamat berjalan2 dan hati2..nanti turunlah ke bawah ye..:-)

g_mulan said...

Kak ziha...kite tak ke bwh sgt.kali ni sampai manchester je.pastu nk g chesire oak outlet.lenkali kitorg ke exeter yea =).

Pages - Menu