Bebe

Introducing...bebe a.k.a balqish's bestfriend



actually balqish nie takde bantal2 busuk. rasanya dalam ramai2 adik beradik ceh..mcm ramai je..saya sorg je takde bantal busuk. akak ada...eppy ada..hua hua hua..dah la lembik, busuk plk tu.so..rasa nya keturunan saya nie takkan ada bantal busuk kot.lgpun saya suka tukar2 bantal..ishh..bunyi mcm tak setia kan?

dipendekkan cerita, masa balqish umur lebih kurang 5 months, saya kena pegi satu seminar kat JB.first time berjauhan. n balik seminar tu rasa mcm nak beli something utkbalqish. so, saya pilih utk beli bebe nie sbb die lembut n mudah dibasuh.

balqish?mana reti main toys...so, bebe nie hanya kat sblh die utk alaskan botol susu die esp ila waktu malam time mengantuk tak larat nak pegangkan botol susu, saya sandarkan botol susu kat bebe nie. disebbkan bebe nie lembut n mudah dibentuk2 so, senang la nak adjust ketinggian..ceh...

pastu masa berlalu...mcm2 anak patung belikan utk balqish..lepas satu..satu...tp bebe mesti takleh tinggal..sbb jadi tukang alas...

sampai la masa utk berangkat ke newcastle...ohh sblm tu dadak ada belikan 3 ekor angry birds.so, sblm tido mlm, balqish mesti kumpulkan 3 ekor angry birds +bebe...maka penuhla katil ngan toys die je.

ok sambung semula, masa packing, saya bagi die pilihan utk pilih toys mana yg die nakbawak, dgn syarat satu je. n balqishpilih bebe.untung bebe free2 dapat ke UK.

and now..baru saya reliaze,balqish tak boleh hidup tanpa bebe. pegi mana2 mesti nak bawak bebe. tidomlm peluk bebe mmg tak lepas. nak masuk tido cari bebe dulu.nak main game, letak bebe kat celah peha.makan dgn bebe.semua dgn bebe. masa kat mesia ada ramai org layan die, so bebe adalah no.2.tapi kat sini dietakde kawan..so bebe adalah no.1.n bila tido mlm balqish akan sentiasa peluk tangan saya. tgh2 malam die akan menangis kalau tak jumpa tangan saya.mayb die takut n tau kami jauh dr family lain.

akhirnya..bebe la yg untung dpt ke sana ke sini..hehhee...dan semalam, balqish ada sek balai 10:30-12:30..ndah promise,bangun pagi2 nak mandikan bebe then die pegi sek balai pastu balik bebe dah kering...sbb bebe dah hitam...

seperti yg dijanjikan..balqish bangun2 je trs masukkan bebe dlm washing machine...akhirnya bebe dah jadi putih semulaaaa....








ok..ituje citer pasal bebe...n balqish dah start bising suruh saya belikan satu lagi bebe utk adik baby. hahhaaaa....nnt ada bebe jr plk dlm rumah nie =)

0 comments:

Pages - Menu