AyAt -aYaT CiNtA

Mase bulan syawal aritu, my ofismate...mun selalu ingatkan...
mun: Rozi, ingat...malam raya ke-?(tak ingatla plk) ade citer ayat2 cinta kuar kat TV.
Rozi: Citer pasal ape tu Mun?
Mun: Best...tgkla...Novel die pun ade. Kite ade novelnye...tapi x sempat baca pun lg.
Rozi: Ok...
Hmm...saya pun menyimpan hasrat nak tgk citer tu.Best sgt ke citer tu samapi sume org pun asyik duk siter pasal Ayat2 Cinta..
At last, kalo x silap saya...malam khamis ke...malam jumaat, citer tu pun ditayangkan. Intro agak best...OOOoo...citer indon rupenye (ckp dlm ati)...tapi macam gambar die gelap je (ke TV umah saye yg tak berkualiti) n saya tak berapa paham die cakap ape...saya tertido...Bangun2 jek dah tengah2 scene...saya tgk kejap...tutup TV n sambung Tido...ZZZzzzz...
BEsoknye dan hari seterusnya...makin ramai org sebut2 pasal citer ayat2 cinta...saya jadi stress(hehehe...sbb nak tau gak jln citernye)...n my opismate pun barula start baca novel yang die beli...Saya nak tau jgk...tapi kena la tunggu Tuan Novel abis baca dulu br saya bole pinjam.
Rozi: Mun, mane best? baca novel ke...tgk dlm TV (merujuk pada citer ayat2 CINTA)
Mun: Baca Novel besh sket...sebab jln citer detail sket..
Rozi: Oooo...
Saya pun menunggu Mun habis baca Novel dengan sabarnye...
Akhirnya...setelah saya rase saya mempunyai banyak masa senggang...
Setelah habis paper final subject saya...
Setelah saya abis tanda jawapan final...
Setelah saya submit markah ke pej n dapat senarai tampal markah...
Saya pun mula baca...
Sekali baca memang susah nak berenti...
Memang besh...
Saya tgh berusaha nak beli CD (sbb kalo tgk TV real sket n saya dah tau detail so, takyah la pening2 nak pikir jln citer)...
Ayat-Ayat Cinta-
Tentang kehidupan insan yang bernama FAHRI ABDULLAH SIDDIQ yg belaja master kat Universiti Al-Azhar...
Kisah kehidupan...percintaan...
memang besh...Fahri dalam watak tu memang alim...alim giler...tapi sempoi...sangat menghormati pendapat & pandangan org lain.Hmm...abisla lps nie sume nak letak name anak Fahri...hehehe...

Kesimpulan: Novel yg sangat besh dan memenuhi citarasa saya...saya bagi 4 stgh dari 5 bintang!!


0 comments:

Pages - Menu