aktiviti malam

malam tadi sebelum tido, sementara tunggu papa buatkan susu, saya bercerita

bukan bercerita kisah cinderella
bukan bercerita kisah dongeng

tapi bercerita tentang...

bagaimana hadirnya Balqish ke dunia
cerita saya,

dulu2..awak kecik je...mcm jari kelingking mummy...
awak hidup dlm perut mummy...
lama2 awak jadi besar..sebab bila mummy makan, awak pun makan...
perut mummy pun jadi besar...
makin lama..makin lama..awak pun lahir
masa kecik awak kuat nangis..tapi comel sangat...
mummy jaga awak..sayang awak...sampai awak besar mcm nie


dan Balqish dengar dengan penuh minat
bersinar2 mata die
tersenyum2
saya minta die pegang kesan ceaser pada perut saya
"awak lahir ikut sini la.."
"oh..yeke mummy. sakit tak?"
"memanglah sakit.tapi mummy tak kisah.asalkan mummy dapat jumpa awak, pegang awak...sayang awak "
" oh..saya sayangggg mummy " sambil peluk saya

saja saya bercerita sbb sekarang dia dah mula paham
supaya dia lebih menghargai ibubapa
dan balqish adalah anugerah Allah pada kami yang paling berharga
kalau ada anak ke-2, ke-3 ..boleh tak saya nak yang sama perangainya, rajinnya, bijaknya, comelnya mcm Nur Balqish Qaisarah...
sebab dia lain dari yang lain...
dia sungguh istimewa dimata kami...




0 comments:

Pages - Menu