Tambatan

Bukan nak citer pasal ayam tambatan.

Bukan jambatan.

Nak citer pasal anak bujang saya.

Sedia maklumkan, kemana2 dia mmg diikat dlm stroller.oh.pasal stroller ni nnt saya citer pasal dua stroller saya ye.
Ok, kalau jalan2 mall ok je dia duk dlm stokke tu tp kadang2 dia jeles tgk kakak boleh jalan2 pegang2 dan dan masa tu dia nak turun.dah teror berdiri n boloskan diri tau.bahaya betul.



So, skang ni mmg standby la bawak safety harness.saya tak tau kalau kat malaysia safety harness ni nmpk pelik ke tak.tp kat sini mmg kebanyakan parents mmg guna ni kalau bawak anak kecik jalan.

Org ckp "ish...teruknya ikat anak mcm tu, mcm ikat pet".ok pet tu kekadang tukar kepada anjing, tak sampai ati nak type directly.

Looorrr.lantakla org nak ckp ape.kalau anak aku lari laju2 korg2 ni nak kejarkan ke? Kalau alih2 anak aku dah sampai kat escalator, korg sempat ke nak selamatkan?seawal arryan umur 6 bln saya dah beli.tak sabar plk nak bg pakai comel je.sib baik 10 bln dah pandai jalan, takde la rasa bersalah sgt beli awal2. Tp tak guna pun.simpan je.sebab arryan behave lagi.

Tapi..lately ni.bila dah pandai merengek2 nak jalan sendiri, mmgla kena pakai.mula2 dia suka la.lama2 tension gak sbb rasa tersekat2.



Hahahahahaha...kadang2 sampai merajuk taknak jalan.kalau taknak pakai, duk diam2 dlm stroller.abis citer.



Nak balik malaysia, mmg kena pakai.lantakla org ckp ape. Dah la bahaya.nak dpt anak bukan senang, kalau anak hilang sia2 je.

0 comments:

Pages - Menu