berapa hari?

setiap kali melawat baby baru lahir, mesti saya tanye mak baby tu...dah tanggal tali pusat?berapa hari ek?

biasanya jawapan :

a. 5 hari
b. seminggu

ohh....minggu lepas anak jiran saya di kg selamat melahirkan baby boy. mak saya pun pegila melawat n pastu call saya.

mak : G, baby tu dah tanggal pusat
saya : Bagus laaa....
mak : tu la, 3 hari dah tanggal pusat. Balqish dulu bape lame ek?
saya : 12 hari.
mak : hah.mak cerita diorg tak percaya.
saya : alaaa...uncle die lagi lame, 15 hari br tanggal pusat kan?
mak : a'ah ek...

hohohohO!!! buat masa ini pemegang rekod adalah adik saya. 15 hari baru tanggal tali pusat. Kemudian ranking kedua jatuh kepada nur Balqish...12 hari baru tanggal tali pusat. Dah jenuh la kami sapu mcm2 nak bagi cepat tertanggal.

hypothesis 1: org kate kalau lambat tanggal pusat nie dah besar nakal.

mak bidan tu ckp mcm tu masa eppy dulu, n bila diperhatikan eppy langsung x nakal...OK je.

hypothesis 2: org kate kalau lambat tanggal pusat nie orgnye cermat, berhati-hati, pandai jaga harta...

yup....hypothesis 1 ditolak, hypothesis 2 diterima.roger n out...

2 comments:

Anis Radzi said...

hahaha..comel! danial dulu 7 hari baru tertanggal.;p

g_mulan said...

to anis: ok...Balqish menang lagi.ada sapa2 mau lawan?

Pages - Menu