mampukah saya?

alhamdulillah...
berakhir sudah proposal presentation for research methodology course.
tiket entrance paling awal utk melangkah ke alam PhD...

Alhamdulillah...
Alhmadulillah...

walaupun preparation hanya 3 hr saje, at least dpt come out dgn sesuatu n ada idea utk buat PhD proposal nnt.

dan semalam berhempas pulas menyiapkan slide n proposal report. even balik keje still baca paper lagi.
dan semalam en hubby ade bowling plk...ish kena la jaga nur Balqish...

mmg boleh buat keje tp asyik kena kacau je..
hangin sangat...
bila kena marah mula la dia menangis meraung panggil papa die..

last2 saya yg menangis sbb tension sgt...
pandai plk die dtg "maap mama...maap mama...sian mama"
lorrr...sayu plk tgk die
saya cakap " kakak...jgn kacau mama ok.sini baring atas riba mama"
n pastu br die baik, x sampai 10 min en hubby pun balik n trs bkk DVD kartun...

mengadap kartun la dua org yg paling saya sayang tu sampai pkl 2am.
saya plk mengadap lappy sampai 2am.

dan hari ini saya sedar...
baru buat proposal dah marah2 anak, dah x hirau anak...
kalau buat PhD camana agaknya...

itulah sebabnya Allah masih belum kurniakan anak kedua utk saya ...
sesungguhnya perkiraan Allah itu tepat..
kalau ada anak kedua mampu ke saya harungi semua nie...
mampu ke saya bagi sepenuh perhatian pd mereka...
mampu ke saya baca buku cerita sampai 2 ,3 buah utk satu malam pd mereka...

wah..amat memerlukan kekuatan fizikal dan mental...

tabik spring utk yg buat PhD dengan anak 5 org, atau pun buat PhD sambil sempat lahirkan 2 org anak...

oleh itu, itu tandanya ::::: saya kena cepat2 buat PhD:::

doakan saya ye kawan2 semoga dipermudahkan segala urusan utk g sambung PhD...
amin...


*kalau ikut tarikh dlm gambar masa nie Balqish br 5bln...tgk..dah pandai baca buku misteri n balas mesej...*kredit to papa n ateh...




4 comments:

Anis Radzi said...

InsyaAllah rozi..sebenarnya, kalau kita bertangguh..memang kita akan asik bertanya..mampu kah kita?? Tapi bila kita dah mula harung, InsyaAllah..serahkan diri pd Yang Esa..berdoa, berusaha dan tawakkal.Pasti Allah akan memberi lorong, jalan dan ilham buat kita. Dan sekali kita dah melangkah untuk menuntut ilmu ni..pasti kekuatan akan Allah iringi bersama kita untuk harungi sampai ke akhirnya. You can do it Rozi! Trust me..=)

g_mulan said...

to anis: thanks for your advice.yes!!kena tekadkan hati, kuatkan semangat.doakan semuanya berjalan lancar.amin.

Khairayu said...

ko sgttt boleh..dont worry..ko kan terror, dr dulu lg..genius!! ;)

g_mulan said...

to ayu : saje je perli aku kan. tau laaaaa...

Pages - Menu