semester ini

presentation final year project II berakhir smlm.
lega rasanya...
mana yg dapat result:: tersenyum gembira::
mana yg siap separuh je :: tersenyum paksa::
mana yg x siap langsung :: masam mencuka::

kesimpulannya:: buat yg simple pun xpe janji berkualiti, dpt result n boleh buat analysis. Ni tak...tajuk nak gempak2...hasil xdak...

hari nie saya nak citer pasal student fyp II saya...
saya ada 4 org students FYP II and 2 org FYP 1.

ok.
seorg tu badan die besar2..tapi suke dtg jumpa saya utk tanye benda2 remeh temeh.kadang2 geram gak tp layankan aje. Muka mcm ganas.yg bagusnya, kalau saya suruh buat itu ini, repair itu ini cepat je die buat.setiap kali die nak present pagi2 die akan mesej saya :: salam puan, pagi nie saya nak present...pn doakan saya Ok yea...thanks puan:: terharu tak?terasa mcm mak2 pulak.

sorg ni pompuan...independent...sume buat sendiri n saya puas hati dgn hasilnya. Hari tu saya nampak die g farmasi (die berbonceng ngan pakwe die)...die buat2 xnampak saya...tp saya nmpk die...usah la malu2...saya pun pernah berusia remaja jugak...hehhe

sorg lagi pompuan...dah nak minggu last sblm presentation die bgtau circuit die hilang. Yang heran bin ajaibnya...circuit yang dipinjam kat lab x kena curi...hmm...mcm x logic kan.tp die sempat ambik result cume mcm x mencukupi...saya benarkan die present.pagi smlm saya tertembung ngan die on the way g lab utk presentation ::rupe2nye...die tak present sbb bila masuk lab tgk muke panel die jadi takut::hmm...extend la ke sem depan nampaknya.tp die kate nak jaga pointer sbb CPA die skang nie 3.4....hmmm...ada hikmah di sebalik semua yg berlaku.
adik2 kalau buat fyp, kalo agak2 dah jadi tu sila ambil gambar dan video.sbg bukti..mane la tau masa present projek x jalan ke...meletup ke...kan??

hah...yg sorg lagi lelaki...die nie extend fyp sem lepas sbb die tipu saya.tak dtg jumpe...tetiba dtg bawak system guna RFID. saya suruh die explain n tunjuk kat saya...boleh pulak system tu adalah system student sem lepas yg mana sv adalah rakan sebilik dan sebelah meja saya.apalagi mengamuk la saya. bdknye memang mcm slow sket...bile kite sergah lagi la mcm dah x kuar suara.Utk projek yg sem nie saya suh die buat lain.alhamdulillah Ok...tp bile suruh present dpn saya die tak dtg pun. ptg smlm...die sms saya :: salam pn, smlm x sempat nak tunjuk kat puan projek:: saya jawab :: xpela.presentation mcmmane?OK?:: die reply ::Ok kot.cume kena tegur pakaian ngan cara present. Kena baik proceeding paper:: n td die br je lepas jumpa saya. Saya tanye...pakai baju ape smlm.die jawb kemeja n seluar...tp seluar die dah lusuh n panel cakap die pakai mcm nak pegi kebun je. saya tanye seluar kaler ape? die jawab kaler hitam tp dah lusuh. sedih plk dengar die ckp mcm tu...rase mcm nak bagi duit je n nah g beli seluar baru....tp hati saya sayu tengok die. Die ckp lagi panel tegur cara die berckp slow sgt nnt susah nak dapat keje. Saya pun mengiakan dan bagi die motivasi sket.suruh die perbaiki diri...komunikasi sbb lepas nie die nak jadi engineer...

sedihkan...tetiba teringat kat adik yg sorg tu.punye la manja dan ditatang bagai minyak yg penuh.nak motor besar mak abah belikan. Nak pakai kete...mak abah tanggung...tetiap minggu balik.tetiap minggu dapat duit belanja at least rm100.mewahnya hidup. Baju toksah cakap la...mcm2 kasut lagi la...sampai boleh bukak kedai kasut (mak cakap)...tp adik saya memang seorg yg sangat baik (sib baik die x penah bukak blog nie). ape je yg mak abah suruh die terus buat.sbb tu mak n abah sayang sangat kat die sampai mak cakap...kalo die mintak duit, mak tak sampai ati tak bagi sbb die baik sangat...

ok...berbalik kpd citer student2 saya tadi...fyp mendekatkan saya dengan student.tau cara mereka.kenal mereka.ada yg masih keep in touch dgn saya lagi.

hmm.....yg saya citer td sume student fypII.utk fyp I dua org lelaki. dua2 adalah student saya sem lepas. so, dah kenal sket2la.....hopefully sumenye akan berjalan lancar...amin...

last but not least :: bersyukur dgn apa yg kite ada ::

nasib baik saya nie tak jadi cikgu sekolah.cepat sgt sedih + kesian + terharu kat org...sbb selalu dgr citer kakak...mcm2 perangai bdk sekolah nie...

3 comments:

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

kesian ekk budak tu. tapi budak camtu esok klu dah berjaya tak mudah lupe diri, insyaallah.. (cam hubby aku)cume org suke amik kesempatan kat die.. :(

g_mulan said...

to paij : hmmm...kdg2 org yang selalu di ambil kesempatan nie di murahkan...dipermudahkan segala urusan..amin.

Anonymous said...

baik hati btol la lecturer ni..kan best kalo time kiter blajar dulu ada sv cam cik roziah kiter ni..mesti student jd motivated :)

Pages - Menu