tahap kurus saya

iyea...mmg la saya tidak gemuk mcm Biggest Loser tu-gile kalo gemuk mcm tu,xdenye en hubby nak kan saya nie...

tapi...saya bknla kurus yg pakai t'shirt tak nampak lemak2 yg tersembunyi...so kategori sederhana kurus la (xnak sebut gemuk lg dah nnt jd kenyataan)...

bile kira saya punye BMI (body mass index)...

Your Body Mass Index


The Height you entered is 153 centimeters.
The Weight you entered is 53.6 kilograms.

Your Calculated BMI is: 22.9



BMI Categories:

  • Normal weight = 18.5-24.9
  • Overweight = 25-29.9
  • Obesity = BMI of 30 or greater
ape makna nye tu? makna nye saya berada di tahap hujung2 normal weight nak ke overweight..

ok...let say berat saya 47kg (wah...ini berat masa join palapes nie...)

The Height you entered is 153 centimeters.
The Weight you entered is 47 kilograms.

Your Calculated BMI is: 20.1


oh...masih di zone tidak selamat...mungkin 45kg?

The Height you entered is 153 centimeters.

The Weight you entered is 45 kilograms.

Your Calculated BMI is: 19.2


wow!!! ini bagus...
so, target saya adalah 45kg -mampu kah?

buat masa ini saya masih mengekalkan aktiviti tidak makan malam atau makan sikit saja jika terlalu lapar atau makan biskut cicah dgn milo...

last week, first time dlm hidup saya masuk kfc tanpa order apa2. cume meneman en.hubby n gadis kepci tu menyantap ayam...adalah cubit sket2.hebat tak saya mengawal nafsu??

harap2 iman makin kuat...jumaat minggu depan saya akan timbang semula ok....

3 comments:

atengbest said...

wow... sangat berjaya mengawal nafsu itew... kalau aku, jgn harap la... huhuhuhu... btw, teruskan usaha anda... aku pon dalam proses nak start jogging nih...

g_mulan said...

to ateng: tu la ateng...kena amalkan gaya hidup sihat kan?barula betul.tp berenang memang paling best la..sbb berenang la aku jd kurus dulu...nak g berenang...

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

yeay rozie!

Pages - Menu