Alhamdulillah Ya Allah

Alhamdulillah...subhanallah...

bersyukur ke hadrat Mu Ya Allah...

dari semalam sehingga ketika ini, tak berhenti ucapan tahniah dan doa semoga semuanya selamat dan dipermudahkan disampaikan kepada kami sekeluarga.

terima kasih kepada mak dan abah yang sentiasa positif dan tak putus2 beri semangat dan galakan utk kami beri seorang lagi zuriat pada keluarga kecil ini.

terima kasih kepada mak ayah mertua yang gembira + ceria dengan berita yang disampaikan .mak cakap.."a'ah laaa.pandaila baby nie..die nak ada dlm perut mak die masa mak die tgh belaja.harap2 jadi mcm Balqish"

terima kasih kepada akak (even tak sampai hati nak bgtau die, tp mak bgtau).semoga selepas ini rezeki utk akak plk. jangan putus asa, berusaha dan berdoalah.

terima kasih kepada eppy walaupun tak tunjuk rasa gembira teruja tp akak tau ko mmg mcm tu. mlm nie kite celebrate mkn steamboat yea.

terima kasih pada adik2 ipar yang dh mcm adik sendiri, kongsi suka duka...esp syahir n wanie. akak baca sms korang pada banglang.

terima kasih pada dua sahabat baik K.anim n Mun <--kamu antara orang terawal yang tau. Mun dah dapat agak, tp k.anim mcm nak nangis sbb mcm tak percaya n sampai ckp"akak rasa, it is a miracle kalau betul2 rozi pregnant" .yup akak..saya memang positif hamil.

terima kasih juga kepada sahabat baik khairayu..walaupun jauh. ko dapat agak aku tgh gembira.kita kongsi kegembiraan sama2. anak kita akan lahir pada tahun yang sama. bulan je beza sket.dan thanks for the tips...

terima kasih pada marina dan nina atas kiriman sms.

terima kasih pada huda sbb call n excited + gembira giler sampai pesan mcm2 suruh jaga diri baik2 sbb nak pregnant nie bkn mudah.

terima kasih pada hanis dan k.sha atas doa dan ucapan yang diberikan.

paling tak disangka banyak dapat ucapan tahniah dlm fb..of course fb shah laaa...saya kan pasif fb.

Alhamdulillah..memang tak sangka. Berita kehamilan saya kali nie memang membuatkan ramai org gembira...teruja...apa lagi.Iya..itulah yang saya harapkan.Rasa mcm baru first time pregnant plk. Saya sentiasa mengharapkan kehamilan yang dinanti2..yang ditunggu..

fyi, saya masih di awal kehamilan bak kata k.anim "rozi, jaga kandungan baik2.belum tentu lagi die rezeki utk kita.so, kena banyak2 doa"...iyea kak...

mungkin ada ramai yang tak setuju bila terlalu awal buat pengumuman...tapi bagi saya.itu bukan satu isu sbb...

1. Saya perlukan doa kalian...Saya akan pergi btn di Besut terengganu pada khamis nie. Akan bertolak dengan bus dr utm.perjalanan jauh + tak selesa. btn yang tak tau tough ke tidak. minta semua doakan perjalanan saya selamat. Saya telah minta surat dr doktor harap2 saya dibenarkan utk tidak menyertai mana2 aktiviti lasak dan harap2 baby dlm kandungan baik2 saja.

2. Saya mahu berkongsi kegembiraan ..yelaaa..asyik2 citer nak ambik anak angkat laaa...sedih Balqish takde adik laaa...kali nie kongsi cerita gembira laaa...

3. Saya mahu bertukar2 pengalaman dan fikiran ..yeaa..sudah 4 tahun meninggalkan dunia hamil.baju pregnant ntah dah kemana2.kalau senyap je.nnt dah terlepas pelbagai tips awal kehamilan.

4. Saya tahu org disekeliling saya semuanya supportive. lambat laun perut akan membesar jugak.apa salahnya bagi tau awal.lagipun jika ada rezeki, kami sekeluarga akan memulakan hidup di suatu tempat...tempat yang asing bagi kami. so, selagi ada di bumi malaysia nie, kami nak berkongsi kegembiraan dgn semua. bila dah jauh dah tak best dah...

akhirkata...sekali lagi ucapan terima kasih pada semua. Saya amat-amat memerlukan DOA kalian..supaya kehamilan saya pada kali dipermudahkan, lahir baby yang sihat, cergas, cerdik,sempurna segalanya. Dan satu lagi DOAKAN semoga dipermudahkan segala urusan cuti belajar saya. Sesungguhnya hanya Allah yang dapat membalas budi kalian.

update : alhamdulillah, cuti belajar saya dah lulus peringkat KPT.tinggal nak lengkapkan beberapa perkara...passport..visa pastu terbang....

Ya Allah...Kau permudahkan segala urusan kami. Jika itu rezeki untukku, kau bukakan lah jalan.

3 comments:

Cinda... said...

Rozie, tahniah walaupon dah ucap kat shah tp ase x puas x dpt wish ko .. ... jage dri bebaik .. aku sentiasa doakan ko agar kandungan & ko sehat sampai melahirkan ... Doakan aku gak ye?

ko nak study kat mane weh? anti rajin2 update blog.. ada masa aku leh bace cam skang ni.. dari pagi dok ngadap blog org.. hahhah ..

take care ..

g_mulan said...

to cinda...
aku pun baca blog ko. sabar ok.jangan putus asa, sentiasa berdoa dan berusaha.aku pun mula2 hampir2 give up tapi alhamdulillah. Allah yang tentukan rezeki utk kita.minta aja pada Allah yea =).Lame kita tak jumpa kan?

Dr. Norziha said...

jie..tahniah ye..alhamdulillah..bile dan ke mana nk terbang ? nanti story ye...good luck :-)

Pages - Menu