KLUANG Rail Coffee

Sebut je Kluang rail coffee...ramai yang tau...ape tu? kedai makan la...untuk minum2 coffee...makan roti bakar...nasi lemak...etc..etc...
actually...saya pun tak berapa nak ingat sejak bile Kluang Rail Coffee nie start beroperasi. Mak aba pindah kluang tahun 1979, saya lahir 1982...mungkn mase tu pun dah ade kot.
Masa saya sekolah menengah dulu 1995-1999 di kuala pilah, saya selalu je balik kluang.almaklumla...home sick tak abis2. so...setiap kali ade chance nak balik jek...saya pun balik. Biasenye pandai2 je buat cuti lebihan, balik hari Isnin,Selasa...konon2 tiket bas abis la...ape la..macam2 alasan dicipta (jahat tak?). Masa saya form 3 kalau tak silap, barula mak n abah bagi kebenaran untuk naik keteapi balik kuala pilah. Biasanye, saya nak bas DAMAI (Air Hitam-Kuala Pilah)...takpun naik NISSAN SUNNY (parents antarla)..
Kalau tak silap tiket keteapi kul 11am...tapi biasela..keteapi mesti smpi lewat sket.nak kate jem tak jugak...tp nape tah (sampai skang tak tau jawapan...nnt saya buat research ek).mase tu reramai la naik keteapi (batch saya secara kebetulannye ramai org johor...so, berkonvoi la kami bile balik asrama).Biasanye abah akan belikan roti bakar Kluang Rail Coffee utk saya. Masa tu rasenye kenape saya macam ignore je kat Kluang Rail Coffee nie ek?tahla...kurang pengetahuan kot.Biasenye roti tu saya tak makan sebab saya macam taknak makan (sebab ingatkan tak halal...teruk tak saya?)...Pastu, memang tak penah terfikir nak makan2 n lepak kat Kluang Rail Coffee tu...
sampai la satu mase Kluang Rail COffee masuk Majalah 3...n menjadi sebutan orang...baru la saya berebut2 nak ajak parents makan kat situ (mase tu kat U dah tak naik keteapi lagi). Tapi nak dapat tempat utk duduk punyela susah sbb space kecik tapi org terlalu ramai.Biasenye memang kena berebut2 n buat muke tak malu, duk sebelah meja org yg agak2 nak abis makan. orang yang makan pu, takleh la nak berlepak2 n bersantai....sbb...yang tunggu turn meja dah merenung semacam jek...
BIasenye kena kuar rumah pagi2 tuk breakfast kat situ..memang best giler...tapi saya tak minum coffee die..pekat sangatla...pening kepala...Masa saya tgh sarat mengandung (mase tu tgh tunggu hari,so balikla umah mak kat kluang)...teringin plk nak makan kat situ...so,mak saya pun bawakla saya g minum kat situ...(milo+roti bakar+ telur separuh masak)...dan tiga hari selepas tu, Nur Balqish Qaisarah pun lahir...
Itula serba sedikit cerita saya dengan Kluang Rail Coffee...And skang nie dah ade cawangan lagi satu kat tengah2 bandar Kluang...tempatnye lagi selesa n agak mudah nak dapat tpt parking kete...Pengunjungnya still lagi ramai n kadang2 kena tunggu gak utk dapat meja...tapi makanannye still enak.
so, setiap kali turn balik kluang (umah parents),kami akan bergerak pada pagi sabtu, kul 8 lebih sbb nak g makan kat Kluang Rail Coffee...Kali nie dah tentula kami bertiga...biasenye...
(air milo suam + air kopi+roti bakar 4 keping+telur separuh masak 2 biji)...hehehe...

Best...Enak sangat...jomla datang ke KLUANG Rail Coffee...

Nur Balqish tengah mengorder...


Weekend Breakfast utk family en. shah



Senarai menu dgn harga yang berpatutan

Mama sibuk makan...Balqish pn same jek

Papa & his favourite

5 comments:

Ms.Rainna said...

nak tau x aku baru tahun ni naik ketapi for first time! hebat x? hahahaha!!!!

g_mulan said...

@marina mienamei:yeke?dah lame gile tak naik keteapi...rindu nak naik...tapi nak g mane??hehehe...shah tak penah lagi naik keteapi.sian je die...

atengbest said...

star lrt, komuter.... kira keretapi tak? kalu tuh, selalu la aku naik dlu... huhuhu.... kat jb pun dah ada cawangan kedai tuh... betul2 depan kedai makan sohar...

g_mulan said...

ooo...kat plaza kotaraya ek ateng?depan tu kedai makan sohar ke?tak tau la plk. Lrt tak same ngan keteapi...tak segoyang keteapi la...

Papa-NtiQ said...

Hi...cakap pasal Kluang RailCoffee nih, saya baru je upload pics kat blog masa gi jalan2 sana jumpa member. Femes giler tempat nih ramai nyerr org.
Anyway kalu senang2 tu jenguk2 la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik seratus peratusssss pasal makan, makan dan makan hehe takde topik lain tau!
Dan kalu minat tu follow la yer blog saya TQ bebanyak!

Pages - Menu