please forgive me...

Kenapa kite sering lupekan org yg berjauhan dengan kite?


Kenapa kite mudah sgt nak lost contact dengan org yg dulunye rapat dengan kite?

kenape bile jumpe yang baru kite lupe yg lame?
kenape?

kenape?
banyak persoalan yg perlu dijawab..

hakikatnya...kite sbg manusia memang selalu alfa...selalu terlupa..
masa saya undergraduate dulu, saya ada seorng besfren.
masa tahun satu kami sama blok tapi tak sama bilik...kami tak la rapat sgt...
masuk thn 2 kami duduk serumah kat no.25 jalan kemajuan 15, tmn universiti,skudai.
Mase tu, my fren nie duk bilik lain...tapi start dr tu kami mula rapat...rapat n semakin rapat.
Mase nak masuk final year kat UTM (thn5-kemasukan after spm so, 5 thn la)..kami duk hostel semula, Kolej 9 and 2 semester la saya duk sebilik dgn my fren nie.



kami memang sangat rapat...



my fren nie memang sangat baik...caring...loving..and treat me mcm adik die (since die adelah anak p'puan sulung n saya adalah anak p'puan last dlm famili).
Kami berkongsi segala2nye...berkongsi cerita, makanan, tempat tido, buku, nota2, jawapan tutorial...etc...etc...



Pendek kate saya serasi berkawan rapat dengannya...



yang saya tau beliau adalah seorg yg sensitif....
pernah sekali beliau sedih + jeles kot sbb saya agak rapat ngan org lain...
hmmm....misss her so much!!!



lps abis blaja, kami bawa haluan masing2. saya keje di Panasonic PasirGudang n she work at her hometown (muorrr)...
Bile saya keje kat UTHM parit raja barula beliau dapat keje plk kat pasir Gudang...
Beliau datang wedding saya n seingat saya, sepanjang tempoh 2005-2008 nie hanya sekali je kitorng jumpe...she came to Parit Raja n spent one nite with me...mase tu la kami bukak mcm2 jenis citer...misss that moment!!!



Satu kesilapan besar, saya tak rajin men'contact' kawan2 lame...teruk ke?nak kate bz tak le jgk...tapi...rase, kalo terserempak n ade rezeki jumpe lg best kot...(ke malas nak contact)...yes...itu satu kesilapan besar saya..



n jumaat lepas she send me a SMS,



Asalam...Rozi sehat?Mtk maaf bebanyak...Dah terlewat nak jemput. Sya kawen ahad ni. Sudi2kan la datang. Sya tau kad tak sampai.Tpi...leh claim bile samapai majlis sya nanti..



i'm feeling so sad.why she forget me???kenape invite me last minute???



lupe kan segalanye n jgn salahkan seblh pihak..salahkan diri sendiri...
Saya mesti dtg wedding tu...so, saya tnyla kengkawan peta jalan ke Muor...yg lain tawakkal pada Nya...Alhamdulillah...kami selamat sampai n beliau tengah berpossing dgn husband...br lps nikah. Beliau terkejut tgk kami n kami berpelukan...miss her!!dapatla snap 2, 3 keping gambar....



mase nak balik...beliau tgk je kami n like to say something...but she didn't...



to Lieya...Sorry sbb lost contct ngn awak....lps nie kite do keep in touch Ok....


wirda, lieya n me (my wedd 18 june 2006)



2 comments:

Ms.Rainna said...

aku pon ingat dia!
mmg dia sgt baek..
teringat time tu ko ade exam, lieya la yg bawak aku gi brekpes naik moto dia.. suweettt sgt..
mmg dia sgt baek..
kimsalamkan aku kat dia k G ;)

g_mulan said...

to mienamei: tu la...die baik sesangat kan...teruknye aku...suke lupe kawan camtu jek...padahal dulu2 die la yg paling care psl aku...hmm..nnt aku smpikan salam ko ek ina!dengan ko pun kena selalu contact..aku taknak ilang kawan lagi.

Pages - Menu