6 months to go ???

ape yg 6 months tu??
umah kami laaaa...dijangka bole diduduki pd april depan..
tak sabanya nak tunggu april depan...
bole tak pejam mata...celik je dah bln april...hahaha

entry kali ini adalah agak panjang, so harap bersabar...

weekend - 7-8 Nov 2009

atas unsur ketidaksabaran...kami sekeluarga telah pegi menjengah umah kami di pura kencana tu.
jalan belum berturap tp redah jeee...
b4 tu inform kat mak dulu " mak, kalo kuar suratkabar ada 3 beranak kena tangkap menceroboh...kitorg la tu..." mak pesan, inform guard dulu...

rasa nak pegi ahad pagi..
tp takut x bangun awal, so sabtu ptg tu, dlm kul 6pm...kami gerak ke pura kencana..
kebetulan jumpa k.mala (officer kat taman tu)
die kata g la...tp hati2 ngan paku pakis kat tgh jalan...

so, misi di teruskan...
parking dpn kedai dan kami berjalan kaki...
hati berbunga2...mengira umah.
umah kami no 5 dr hujung...deretan yg ke 2.



en hubby suh posing dulu...hati dah melonjak2 nak tgk umah nie



kami dalam perjalanan



yeah...sudah hampir sampai...tp disuruh berposing lagik..




suda sampai..inilah rumah kami..wah pagar terbukak...ade chance nak masuk dalam nie...



sekali..pintu berkunci...check tingkap plk...horrraayy...kami masuk ikut tingkap..xpela...umah sendiri kan...



ini adalah gambar di tingkat atas....kami mengexplore di seluruh pelusuk...



guest what...depan umah ade pili bomba..hmm...senang la org nak carik umah nnt...hehe (think +ve)




slps tu kami pun pulang...
jgn risau en rumah, kami akan kembali lagi...
tau tak kenapa saya berjalan laju???




sbb saya taknak bersaing ngan endon2 yg baru abis keje tu...tp ade budak tu saje je melengah2 kan saya...geram tulll...



ada budak kena marah sbb baling kete dengan batu kelikir...hahaha



di situ lah kami akan berekreasi, berenang2 dan berclub satu hari nanti...



dan ini adalah dinner pada hari itu (sbb dah kenyang tgk umah).perlu balik awal sbb malam ade final bola n9 vs kelantan...hobin jang hobin




malam tu kami tgk bola. syahir (my BIL) datang bawak 2 org kawan (org kelate plk tu) so, walaupun kami sekeluarga menokong n9 dan n9 menjaringkan 3 gol dan kelantan hanya 1 gol (itupun di saat akhir) dan penyokong kelantan bakar kerusi + baling dan bakar mercun + baling botol dan sampah sarap, kami tak bole mengutuk org kelatan sbb ada org kelantan di umah kami...so, simpan dalam hati je la...dan ada sorg bdk sibuk main game sbb xphm nape sume org beria tgk bola..dan en hubby jgk rancak berfb...



dan akhirnya budak itu tertido dgn iphone dan botolsusu di dada...



sudah hari ahad...semua org perlu bangun awal......balqish bersiramm...kami nak ke mana?tunggu...sbnrnya..en.hubby berjaya mendapatkan lens 50mm sbb tu amik gambar balqish mandi..kalo tak, harapaaaann....



yea...kami ke rumah kami semula (smlm x puas)...dengan versi berpayung sbb masa tu panas terik (tepat 12pm)...


tema hari ini adalah merah tp saya takde baju kaler merah (act baju kemeja merah saya sudah sendat...sedey)



dan kali ini en hubby bawak tripod maka bole la kami sekeluarga bergambar di hadapan rumah...



saya dan tomey berposing disini dan mendapat banyak komen di fb. saya tak penah ajar anak berposing daring (posing biase2 adela) tp lately nie tomey suke berposing daring dan takmo pandag kamera(ala2 model)...perkara nie menaikkan angin en hubby selaku photographer private kami (saya n tomey)



tomey mau pegang pintu pagar jgk....



dan kali ini posing bersama pintu yg berkunci ...perlu tak pasang grill pada pintu kayu yg shantik nie ek??



ada budak suke main payung dan takmo balik....



akhirnya didokong si ayah... (memang sebijik makhluk 2 org nie kan??)



dan camera di sarungkan ke leher saya...saya ditugaskan mengambil gambar plk...
hisshhh.....payung saya jugak di ambil.maka saya berpanasan dengan kasut comel saya yang penuh dengan becak beserta laparr.......




dan upahnya adalah sekeping pizza + lasagna + air sejuk + mushroom soup + ice cream...barula saya boleh tersenyum semula...




yea...tp kali ini di suruh senyum...kekeke




dan bila makan, saya akan kembali serius...


kepada en hubby n tomey : kalian berdua adalah insan yg paling hampir dengan saya yg paling disayangi, dicintai dan dihargai...
syukur ke hadrat Ilahi atas anugerah yang diberikan kepada saya, kerana dengan adanya 2 insan tersebut disisi saya, saya hidup dengan penuh kebahagiaan, keceriaan, sempurna....

semoga jodoh kami (rozi dan shah) berpanjangan hingga ke syurga.semoga Allah memurahkan lagi rezeki kami sekeluarga dengan menganugerahkan anak yg lebih ramai lagi utk menambahkan keceriaan suasana...semoga saya akan cepat sambung blaja dan dapat PhD supaya keluarga kami akan hidup dengan lebih sempurna...doakan kebahagiaan dan kejayaan kami sekeluarga ye kawan2...

lastly...posing dr mama yg sudah semakin melebar...berjaya 2 hari tanpa nasi (tp makan merapu).....


sayang abg sayang balqish jgk!!

2 comments:

Khairayu said...

lawanyeee umah ko...best2!! tahniah :)
aminnn to all your doa :)

g_mulan said...

to ayu : thanks (1st time ko puji aku.selalu asyik kutuk aku je)kekeke...

Pages - Menu