my daily routine (suku hari saja)

meh saya citer aktiviti saya setiap hari agar menjadi kenangan. betapa pengorbanan anak2 suami akan saya kenang sampai bila2.
duduk di negara orang..tiada tangan ketiga keempat. hanya saya n suami sahaja yang akan menguruskan segala hal.
ok. pagi2 arryan akan abngun seawal 4.30am. pagi hokeeyyy.masa tu suami dah pegi keje. biasanya dia nak main2.ok..saya akan biarkan die main n bila dia dtg semula kat saya maknanya die dah po-po. ok..gigih ye..dgn semangat jitu. dengan suhu 1degree kengkadang negative...pegi toilet utk cuci po-po arryan. die pulak seronok2 bila kena air n segar. then.. saya akan duk la melayan die sementara tunggu subuh masuk. subuh biasanya masuk lebih kurang kul 6am waktu winter nie.

masa nak solat subuh, saya akan letak arryan kat baby-coat. pastu saya kena terus ke dapur.prepare lunch bag balqish. hari2 balqish kena bawak lunch bag g school. kalau taknak takpe..boleh beli kat school. tp kena bayar sehari £2...banyak yea. kena ikut minggu plk tu. maknanya kalau seminggu nak school sediakan school dinner..kena bayar £10 =rm50 which is rasa sangat tak berbaloi sbb balqish nie memilih makan.

persediaan rumit jugak sbb balqish suka makan waffle sapu nutella. bila balik die ckp 'mommy..teacher said..no chocolate..change it with strawberry jam'..ok..mommy ikut.pastu setiap hari la dapat risalah pasal makanan seimbang...ok...ok..kalaula saya nie surirumah yang duk kat rumah n setiap pagi boleh g pasar n berpikir..hari nie nak makan makanan apa ye yg seimbang utk seisi keluarga...boleh laaaa...
ni...mommy kena pikir pasal machine...machine..machine....
mommy n daddy pun makan ala kadar.sib baik dapat suami yang memahami.
ok..beli fish finger...beli fries..masuk dlm oven...bakar.
abis citer.
bekal air masak.
semalam balik bawak risalah pasal vitamin C. ok terus beli limau. harini bekal limau.

utk breakfast kat rumah..biasanya balqish nak air milo+ roti. samada sandwich tuna atau roti n nutella. mudah.com

basuh botol2 susu arryan yg banyak...kemas dapur.

pastu...dlm kul 6.30-7am balqish bangun. balqish kena g basuh muka...gosok gigi...mandi? ni tak setiap hari yea. gile nak mandi hari2 sejuk weeeeiiii..nak rasa dtg la sini. kalau duk london esp duk hotel mmg tak rasa apa. cuba duk newcastle...masa tu baru rasa menghargai panas mentari.

then, siapkan balqish. baju je 2-3 lapis. pastu tocangkan rambut die yang panjang mengurai tu. adik of course la dah kuar dr babycoat...dah menyibuk sama sikat rambut kakak.

pastu..bagi makan kat arryan pulak. si kecik nie..suka makan.senang kerja.

pkl 8.30am dah bersiap sedia nak g hantar balqish. ni masa paling kritikal. nak pakai segala coat..stokin...kasut.masa tu la arryan duk nangis2 sbb takut kena tinggal.

turun bawah.masukkan arryan dlm stroller.keluarkan scooter kakak...susu jgn lupa..lunch pack..ok..jalan.

jauh jugak la perjalanan..lebih kurang 500m. belok sana..belok sini..sampai school.tunggu gate bukak..hantar balqish sampai kelas. pastu jalan semula balik 500m sambil mendaki bukit menolak stroller..memaut scooter.boleh bayangkan tak?

sampai rumah..sediakan bekal utk bawak g school. tunggu husband balik. husband balik trs hantar g school.

prghhh...itu br je suku hari..belum setengah hari.rasa mcm dah separuh pengsan. yg lain2 nnt la sambung ek.i banyak keje nie ;).


bila arryan tido..mmg lega..kalau tak horor..sambil tolak stroller sambil mengagah die.mcm cakap sorg2 pulak...hehehe.



ni masa ada snow. esok ada snow lagi. licin holey. masa nie stokke dlm kete. yg ada kat rumah maclaren je. husband g kerja. dh menambah satu keje duk memunggah maclaren ni ke bawah plk...hishh..


bila balik..die nyenyak tido dlm tu..dapatla saya buat kerja2 lain spt melipat baju..kemas sana sini..sikit2 jengah die.


my one n only princess...yang baik hati..rajin tolong mommy..care pasal mommy..satu dlm seribu.umur baru 5 tahun tp perangai mcm budak 10 tahun..i'm so proud of u sayang'


so..saya rasa saya tak memerlukan ubat kurus... lagi 3 bulan..kurus la saya..lalalalala

0 comments:

Pages - Menu