hujan oh hujan

setelah sekian lame hidup dlm kepanasan...
sampai 2 kipas utk tido malam...
sampai tetiap hari rasa nak pasang air-cond (sib baikla umah sewa)...
sampaikan air kat jambatan semberong (yg runtuh thn 2007) tu dah kering kontang...

akhirnya, dua minggu kebelakangan nie...
hujan turun mencurah2..
alhamdulillah...
syukur pada Mu Allah...

dah beberapa hari kena ujan..
pakai payung tp..kena jugakla kan...
kesannya...
hari ini sudah rasa selsema dan macam nak demam..

hari nie kelas kul 2-4pm...
selsema makin teruk tp gagahkan diri ke kelas...
kena la jalankan tanggungjawab..
tengah2 syok mengajar sambil terbersin n x selesa sbb selsema,
ada sorg student nie tegur (student india)

S : Puan, puan nie dah makan ubat ke belum?
me : =)...saya baru selsema tadi. tak sempat makan ubat lagi...

dan saya sambung mengajar...
at last stopkan kelas kul 3.30pm...
lepas tu student menyerbu plk tanye soalan (test 2 this thursday)...
dan on the way nak balik tu student india tadi tegur saya lagi..

S : Puan, balik nie jangan lupa makan ubat n jaga kesihatan yea...
me : iyea....saya demam takpe, awak tu jaga kesihatan , nak test...

tetiba rase terharu plk...
sepanjang 2 setengah tahun nie mengajar....tak penah pun ada student care macam tu...
bagus kan...
hehehe...

kesimpulan : jaga kesihatan masing2..

hujan yang turun bagaikan mutiara...




masa nie jalan2 petang...tetiba nampak pelangi....en. hubby stop jap ambik gambar...saya pun ambil kesempatan bergambar.



P/s: to khairayu badron : aku dah nampak pelangi...ape maknanye tu??doakan OK...

4 comments:

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

best ujan rozy! aku kat sini sementara musim bunga ni asyik berdoa je, kasik ujan turun. nanti dah summer, nganga lah kepanasan, even umah dah ade air-cond dok berkipas2 lg..

nasib le malam still sejuk. tu yang aku suke tu.. siang matahari terik, tapi angin sejuukk!!

p.s. tetibe rindu kat kampung..

g_mulan said...

to teefa: yup..hujan emas di negeri org, hujan batu negeri sendiri.I luv malaysia!!

Khairayu said...

hehehehehe...petanda baik.. :)
insyAllah..Allah tahu ape yg terbaik utk kite! chaiyoukk!! pelangi2!!

g_mulan said...

to ayu : yup ALLAH tau apa yang terbaik untuk kita!

Pages - Menu