ikrar saya

tiba- tiba rasa kesian kat kereta saya tu.
tak pasal2 panggil die kereta buruk...
definisi kereta buruk adalah telah berkhidmat lebih 5 tahun.


kereta tu memang banyak history.
tarikh ambik kete tu 20 mei 2004...
on that day....kaki saya masuk longkang minyak panas kat tpt praktikal.
haru biru....
ingatkan kete sampai bole la try bawak, sekali kaki melecur plk...
kena tunggu sebulan jgk la baru dpt test drive kete tu.


actually parents beli utk kegunaan sendiri...tp memandangkan anakanda mereka dpt keje thn 2005...maka, kereta tersebut disedekahkan kepada saya... dan saya pun start la membayar instalment kete.

actually jgk...40% drpd harga kete telah didahulukan oleh parents. so..agak menyenangkan saya.


makanya...saya sudah berjaya melangsaikan hutang piutang
kereta setahun yang lalu... disebabkan 40%++ bkn dr titik peluh saya,

makanya saya tidak boleh menjual kereta itu sewenang-wenangnya
:: harus kenang jasa mak bapak ok ::


makanya lagi...saya berikrar...saya tak akan tukar kereta / beli kereta baru / beli kereta kedua selagi saya tak sambung PhD saya..


ada 2 options:

1. Kalau sambung PhD dalam negara saya akan beli kereta baru...


2. Kalau sambung PhD luar negara saya akan beli kereta baru (beli kat oversea laaa)..dan kereta akan disedekahkan pula kepada adik lelaki... itu adalah ikrar saya.

so, buat masa ini kami akan bergerak kemana-mana dengan kereta kesayangan hamba itu.


akan pulihkan mana yang rosak.....

alhamdulillah..


sekurang-kurangnya...memudahkan pergerakan.

sekurang-kurangnya...tiada beban hutang lagi...

sekurang-kurangnya...harga insurans dan road tax lebih rendah...

sekurang-kurangnya...dapat menyimpan duit utk keperluan rumah baru nnt...


Hopefully suatu ketika nnt kami sekeluarga dapat naik sekurang-kurangnya Mazda RX-8....hahaha...berlagak...ingat!! sekurang-kurangnya....



kalo lebih naik nissan murano laaaa...
wakakaka (berangan saja)...



DOAKAN IMPIAN MENJADI KENYATAAN..>AMIN<


::rintihan hati ::


en hubby, tak dapat nissan murano, grand livina pun jadi laaaa
=P




2 comments:

shah said...

bagus niat dah ada..tinggal usaha saja..

beeskul said...

alhamdulillah..one day nanti bleh la pakai keta yg diinginkan..rozy..tak nak tgk mazda cx9 ke..ok juga tu..

Pages - Menu