pokok hari raya

semalam balik dr school, balqish sibuk la tanya/ mintak itu ini...

Balqish : mommy, tak lama lagi nak snow lps tu christmas kan?

saya : iyea..

Balqish : boleh tak mommy belikan pokok christmas utk saya. nanti saya nak hias2.letak lampu2..letak star kat atas sekali.

saya : Ishhh..mana boleh.kita org muslim.kita tak sambut chrismas nie...kita kan sambut hari raya. Ingatkan masa kat malaysia, kita fasting, pastu kita pergi marhaban n raya?

Balqish : oooo..kalau gitu mommy janji yea belikan utk saya pokok hari raya tau!

hahhaa..memang tergelaklah saya. terus citer kat mr Darl. Balqish, mana la mommy nak carik pokok hari raya.

eh..tak lama lagi hari raya haji kan? hmm..apa la nak masak.selama nie duk menumpang lauk mak n lauk mertua je.Darling, kita makan nasi lemak ayam goreng pun sedap jugak pagi raya nnt hehehe... hopefully bungkusan rempah2 + ikan bilis dr mesia sampai la minggu ni. tak sabar nak masak daging kari....








1 comments:

ismi_nor said...

alar..comelnya kakak sorang ni..nak pokok pulak dia..nanti ade jual kt kedai2 poundland ker..pound strecther ker..mommy tunjukkan nanti..x cantik pun.. :-)

Pages - Menu