balqish cakap


kat sini channel cbeebies akan tamat kul 7pm. alaaa..channel kanak2.

kids kat sini kena tido awal. padahal balqish kalau kat malaysia mesti tido kul 12 malam.

tu pun berpaksa.

kat sini paling lewat tido kul 9 malam laaa.

arryan? toksah cakap la. kul 8.30pm mmg time tido dia. kalau g jalan2 rumah org pun, kul 8.30pm tu dah nak kena balik. last week g rumah halim. borak2 tak sedar dh pkl 9 mlm patut la arryan asyik merengek je.pastu, masa nak balik dia boleh lak masuk bilik rumah halim pastu landing kepala atas katil.mengantuk la tu.hahahhaha.

rasanya dalam pkl 6 tu ada segmen story telling kat channel cbeebies tu. kebetulan semalam masa tu balqish tgh makan n saya plk duk khusyuk dengar. citer smlm adalah pasal baby brains.biasala..mesti ada story teller yg citer satu2. daripada baby brains ni lahir pastu dua hari pastu ayah baby brains terkejut sbb baby brains ni baca newspaper atas sofa. dua hari pastu baby brains nak g sekolah. dua hari pastu baby brains cemerlang, masuk uni.amik medic pastu baby brains jadi doktor. selang 2 hari ok. pastu alih2 baby brains diperlukan utk new project nak ke bulan. tak logik kan?langsung tak logik. sapa setuju?
tp saya dengarla dengan muka tak puas hati.

last2 masa kat bulan baby brains nangis sbb rindu parents dia. diorg bawak balik baby brains balik ke bumi pastu baby brains peluk parents dia. pastu baby brains nak jadi baby cam biasa cuma time weekend dia tolong doktor2 kat operation theater.

saya tunggu la kot2 ending dia baby brains tu mimpi ke ape ke..rupanya tak.

abis je citer tu saya mengomel "tah pape laaaa...cubalah bg cerita yg logik sikit.ni tah pape punya citer. tak logik langsung"

masa saya ckp tu, balqish tengok je muka saya n mcm terkejut.

then, saya tanya balqish "why balqish?" sbb muka balqish mcm tak puas hati.

balqish cakap "what is your problem mommy? this is just a cartoon. they are cartoon. they did not live in real world. we live in real world. They are different. cartoon can be what they want to be. cartoon can do what they want to do. because they are cartoon."

hahahhaahaha... darlingku bucuk2 tu plk cakap "haaa..kan dah terkena!"

0 comments:

Pages - Menu