jiwa kacau


rupa-rupanya ubat rindu cuma bertahan lima bulan je.
hujung bln nov mak abah balik malaysia.
awal april dah start rindu semula.
serious.jiwa tengah kacau.so, jangan usik.

hidup makin tak terurus.
rasa lemah sangat.tak tau napa.
sebab cuaca ke? ceh...nak salahkan cuaca.
saya penat.letih.

PhD. isteri. mommy.
bukan sikit2 cabarannya.hebat.
otak ni kena dicabang2kan.
kadang2 bila tersasar sket mula la pikir, bestnya kalau saya adalah lelaki yg sambung phd.
ada isteri kat rumah.
hal anak isteri settlekan.
bab2 makan minum isteri settlekan.
hal2 rumah.
planning nak g mana.
ajar anak mengaji.
ajar anak solat.
make sure anak buat kumon.
make sure anak dah baca story book.
sume settle.
balik dari lab.makan. tido.
make sure anak dah siapkan homework - ini letih sbb kdg2 tak perasan balqish bawak balik homework.dah bape kali buat homework pagi2 sblm g school.
sampai la ni arryan belum dapat appointment vaccination dia.waaaa.

Ya Allah. bukannya tak bersyukur.
syuhhh..syuhhh..pergi jauh sifat negative!

saya perlukan ENERGYYYY!!! SEMANGAT!!!

selalu ckp kat diri sendiri...
Ya Alalh..bukan senang sambung blaja di oversea.jauh dr family.sebagai isteri dan mommy.semoga Allah beri ganjaran atas segala usaha saya.semoga PhD saya dipermudahkan.

balik dari lab kul 6pm pun rasa loser sangat sbb tengok kawan2 kat lab macam takde tanda2 nak balik rumah pun.bila balik ngadu kat darling saya n dia cakap
"ye laaa..kat lab tu ayang sorang je perempuan yang berkawin n ada anak."

-perempuan kat lab ni ada 3 org termasuk saya. sorg dah 10thn kawen takde anak. husband setiap hari dtg bawak lunch.lunch sesama. yg sorg lagi solo.

yang lain sume lelaki. majoriti bujang.

tp still rasa loser.

rasa tak cukup usaha.rasa usaha tak maximum pun. eh tu salah diri sendiri kan?

tp output kami lebih kurang je. so, saya percaya dengan kuasa Allah.Allah banyak bantu saya dari segala hal. buat simulation, ada je penyelesaian.ada je yg nak membantu.hal tu saya lebih dr org lain.Alhamdulillah.syukur. cuma kena rajin lebih sket je.

tp saya takleh nak duk lab 24 jam.ada anak2 dan suami di rumah.

tu la penyumbang2 menjadikan jiwa makin kacau.

bila rasa down mula la teringat kat mak n abah.sebab mak n abah adalah org yg akan bagi sokongan yg tak berbelah bagi.

semalam tgh ticket flight. return ticket £2083 utk kami 4 beranak.banyak tu.

tp balik malaysia tak menyelesaikan masalah saya.tp sekurang2nya saya dapat sedut positive energy dari keluarga saya.

sampai sekarang baca yaasin setiap malam jumaat adalah saat menyerap aura positif. membayangkan baca yaasin sama2 ngan mak n abah.sedih..sayu.tu je la pun pengubat rindu.

cakap telefon sejam sehari pun takleh nak hilangkan rindu.sebab bila ckp dlm telefon boleh cover.bila tanya.sume ok.tp kebenarannya Allah je yg tau.

hari ni cuma jiwa kacau je.tp Alhamdulillah...semangat meningkat.

Ya Allah, tingkatkan lah ketabahan hati hambamu ini dalam meneruskan perjuangan di bumi geordie ini. Takde apa yg dapat membantu selain Allah.

0 comments:

Pages - Menu