Boleh ke marah anak?

Selalu tgk muka arryan time die tgh senyum2 cute2 kan.meh saya tunjuk muka dia time nangis.hahaha.

Arryan ni boleh tahan gak ketangkasan n kelicikan dia.kadang2 sibuk nak usik cable tv.kalau daddy dia ada takut la dia.tp kalau saya je...tegur banyak kali pun xjalan.anak2 mmg tak takut ngan mak ek?

Balqish mmg good girl.alhamdulillah.senang nak bentuk dia ni.tak keras hati.mudah dipujuk.cuma bila dah bergeng...boleh tahan gak la perangai dia. :))

Pada pendapat saya kan...anak2 ni kita kena tegur dari kecik.even mcm x logik kecik lg n tak paham,kita kena larang kalau apa yg dia buat tu salah.takde la dia dtg rumah org usik sana usik sini.

Darling saya dgn anak2 mmg garang kalau bab tegur salah ni.manja bertempat la.kalau g rumah org baru nak start tegur mmg budak tu x heran la.nak didik biar dr rumah.mayb ada sesetengah tu yg pegang prinsip jangan larang anak2.biar dia explore. Terpulang.tp ingat..x semua org prinsipnya camtu.esp kalau kita bertandang rumah org.takkan selamanya x g rumah org lain.takkan nak tunggu anak besar baru nak g jalan kot.ada org rumah xde anak kecik of course perhiasan kaca2 dia letak rendah.kita la kena aware bila dtg rumah camtu.Ada jugak org yg anak2 dia tak usik barang2 sbb dah dididik n dia asume sume parents pun camtu.

Saya mmg dididik dgn cara mcm ni dr kecik.buat hal rumah org, abah jeling sket...dh dapat bayang dah nasib balik rumah nnt.kdg2 x sampai rumah pun.dlm kete dah kena cubit.

At least hormat harta org.tu je.tp sume tu kena bermula dari rumah.kalau mak tak garang...bapak kena garang sket.baru la anak takut.

Eh melalut ek.saya suka cara darling saya.kalau dia marah anak,dia takkan terus pujuk tp at the same time saya kena pujuk.pas bape minit baru dia pujuk.kalau saya yg tgh berangin plk n marah anak, dia pulak akan pujukkan.baru la anak2 tau yg kita mmg betul2 marah n x setuju apa yg dia buat tu.

Layan pic je la.update guna iphone takleh nak letak caption kat gambar..ke saya yg x tau.

Ok.i nak sambung mentelaah kat lab ni.









0 comments:

Pages - Menu