Tentang islam

Minggu ni adalah discover islam week kat uni saya.
Ada khemah besar kat sblh king's gate.sapa lalu boleh la singgah.saya dah dua kali menyinggah.saje nk suh pakcik tu tuliskan khat nama anak2.sekali pergi dpt tulis satu je.nasib baik anak dua je.dia kata kalau jual £100 selai.tah la.pada saya biasa2 je khat dia.hahaha.

Focus utama discover islam ni nak tarik non-muslim supaya lbh mengenal islam.takyah la nak kecik ati kalau kita masuk khemah tu dia tak layan kita.mula2 terasa gak.lama2 lantakla. Kalau tgh beratur nak tulis nama khat tu sekali ada omputih nk tulis, dia akan dulu kan omputih

Setiap kali ada event ni mesti ada yg convert agama masuk islam.last year yg saya dengar ada tiga org.this year dah dua org kot.hari pertama pagi2 ada sorg tu beria2 nak masuk islam.Alhamdulillah.seronok dengarkan? Bagus gak idea buat event ni at least sapa yg berminat dtg islam boleh la dtg n tanya. Yg jadi committee member pun dahsyat2 gak siap kena pegi course tau.kadang2 dgr la diorg berhujah mempertahankan islam.matsaleh ni lan banyak tanya.

Saya letak gambar pakcik iran yg buat tulisan khat tu ye.smlm buat nama balqish je.ari ni kalau rajin nak buat nama arryan plk.

Ada gak org buat hena. Teringin jugak nak berhena bagai ni.hehehe





0 comments:

Pages - Menu