buku cerita


setiap minggu kan balqish kena bawak balik story book.pastu kena baca.pastu kena komen.

balqish dah pandai baca. so, setiap rabu malam..dia akan baca kuat2 masa saya tengah makan ke..tgh masak ke..pastu saya tanya2 soalan pastu komen.

lately ni teacher die pulak dah komen siap2.

aik?Balqish dah baca buku tu kat school ke?

ada sekali teacher komen suh ajar baca buku ikut intonasi kalau ada koma ( , ) ke...tanda seru ( ! ) ke...oooo.

Nasib baikla balqish dah boleh baca sendiri kalau tak jenuh jugak nak bacakan untuk die. bersyukur.

semalam...last2 balqish yg komen sendiri. saya pun takde idea nak komen ape. sebab khamis kena bawak buku g school.jumaat dia ganti buku baru. eh..ingat lagi masa nursery ada gak mak bapak yg tak bacakan buku utk anak2...kena marah tau! teacher la yg marah parents tu. ye la. die tipu cakap bacakan tp bile tanya anak, budak tu tak tau pape pasal isi kandungan buku tu.kan ke haru.

next week ada INSPIRE day kat sekolah balqish. parent kena dtg workshop ngan anak2. darling saya keje plk tu.camane la nak berworkshop nak handle si tecik tu lagi. kalau tak join kesian plk balqish. tu citer 11 feb. pastu 14 feb ada assembly utk chinese new year punya presentation plk. ni mmg kena wajib hadir! Ni balqish sibuk duk citer pasal valentine day.dah bgtau "we are muslim. We can't celebrate it"...hmm...budak2.mane la nak paham kan. yg die tau enjoy...buat kad.gembira.


ni buku untuk minggu nie.pasal pakcik percy ni la ngan rabbits.


ni komen2 saya.balqish tukang lukis gambar mulut senyum ke masam.


this week balqish komen sendiri.kekadang saya takde idea nak komen ape..balqish yg bagi ayat.hahaha....

0 comments:

Pages - Menu