Dua hari berworkshop

Smlm n hari ni saya attend workshop LaTeX.

Mula2 niatnya nak cukupkan credit.untuk 2nd year phd kena g workshop 40 kredit.latex ni je dah 10 kredit.ok la tu.

Latex ni programming mcm c gitu.org guna utk tulis buku, artikel, thesis.utk thesis kan biasanya kita guna mic word pastu guna endnote.taipje programming pastu type cam biasa pastu kita boleh pilih nak display dlm bentuk apa. Boleh display dlm pdf terus.cun wooo.lebih2 lagi kalau banyak equation. Cuma latex ni kena rajin try n tulis. Kalau tak, boleh pening kepala gak. Nak tulis thesis dah satu pening kepala.nak memikirkan command utk latex ni satu lagi pening.hahaha.pening berganda.

Saya tak decide pun lagi either nak guna ke tak tp ilmu kan.free pulak tu.bagus gak.kalau dah start keje boleh la nak tulis modul guna latex ni. Di akhir2 workshop tetiba teror plk saya buat command.hahaha. Apesal dulu taknak belajar c programming betul2.kalau tak mesti dapat A.

Balik tu saya bgtau darling saya "nyesal dulu tak study c betul2.senang je rupanya.kalau tak confirm A". Senang je darling ucuk2 i jawab "ala...takyah nyesal2 la.skang ni dah buat phd dah pun".

Tapi saya blm start writing lagi.banyak masa utk study latex.kalau sv approve, saya nak guna latex la.comel sket hasilnya.





1 comments:

Dr. Norziha said...

askm rozie, akak guna latex untuk tesis ni. memang cantik dan kemas :)

Pages - Menu