Aku ke yg terlebih emotional?

Sampai ke saat ni tak dpt lagi tgk ajl27 full.sedih.

Aritu sempat tgk aizat nyanyi je.hensem gak aizat ngan kumis tu ek.eh..kalau nipis panggil kumis ek..kalau banyak panggil misai plk ke?bukan ke kumis tu utk budak2 yg baru nak ada misai.nnt tanya cikgu tatabahasa ok.

Selama ni tgk muka aizat mcm tak hensem.tp bila berkumis sweet.nak suh la darling saya berkumis.suweeet sket.muahahaha.

Ish..tak abis2 ngan ajl. Dh lapuk la wei.
Ni nak citer..saje taip ajl27 kat youtube.jumpalah persembahan penutup ajl. Mula2 gitarist boring aaa....forward.pastu rahmad mega keluar. Rasa mcm terharu.eh nape nak kena terharu pulak ni ( ckp kat diri sendiri). Rahmad tu org kampung saya tau. Kampung atok kat jb. Kalau ada kenduri2 kawen, kalau die dtg sume org duk pandang2. Masa tu die tgh glamour.

Pastu..keluar plk aris ariwatan.teringat plk..time bulan posa ada drama bersiri guna lagu die.ingat tak?aris ariwatan kan suka nyanyi lagu ketuhanan sket.next joey.yg ni saya tak berapa kenal tp lagu familiar.last one ramli sarip.sape tak kenal? Takyah nyanyi..sume org hafal lagu die.

Setiap kali sorg2 penyanyi tu keluar..rasa syahdu sampai nak nangis.kenapa ek? Maybe sebab masa kecik2 dulu suka sgt lagu2 diorg.pastu lagu tu mcm evergreen. Korg perasan tak? Even lagu masa kita sekolah rendah dulu, kita masih ingat lagi. Mcm terpahat gitu dlm lagu2 yg zaman skang ni kurang menyengat la.

Eh..korang tak kot.saya je yg teremotional lebih. Kadang2 tu bila dgr lagu2 lama, teringat kenangan2 masa kecik.satu2 menjelma.tu yg buat lagi syahdu.

Bila part ramli sarip nyanyi..serius dah sebak gila. Kalau kena tegur memang terus nangis la.tp coverla. Tgk dengan balqish. Kang tak pasal2 balqish pening nak pikir nape la mommy aku beria nangis ni. Hahahaha.

Honestly saya lagi suka lagu2 zaman 80an 90an. Dulu2 masa kat ofis satu ofis ngan mun rajin jugak kitorg dengar lagu lama2 pastu berkaraoke.ingat tak mun?tapi slow2 la.kang ada student mengendap plk dr luar. Kadang2 bila nyanyi2 ni dapatla hilangkan stress.

Tapi kan...kalau kat sini...especially nak meredah sejuk pergi school..takpun dari lab nak g mosque..saya lagi suke berzikir.sebab sejuk n sedih.eh..sedih tau berjalan dlm sejuk. Lagi2 masa tgh pregnant dulu. Kalau panas...at least boleh pakai payung.takpun cover2. Kalau sejuk? Kat sini angin kuat...kalau tgh2 jalan angin tiup mmg sumpah rasa nak nangis masa tu jugak.tp takla.gila..alih2 nangis. Bila berzikir tu rasa tenang sket hati ni. Rasa Allah bersama2 saya yg sedang berjihad ...berjuang demi agama, bangsa negara.bila zikir2..eh..alih2 ah sampai mosque.try laaa.. Hati tenang.pahala pun dapat!

Ok...dengar lagu nangis. Sejuk nangis. Mmg sah lah terlebih emotional kan?

0 comments:

Pages - Menu