school conference kali ini

school conference dah berakhir khamis lepas.
alhamdulillah,semuanya berjalan lancar.
slot presentation saya adalah pd hari rabu.
kan saya one of the comittee member.
pepagi rabu tu seawal jam 8am dah tercongok kat lab.
prepare itu ini pastu get ready for registeration.

pagi tu as usual la ada keynote speaker.kali ni from intel.
slides pun br siap malam sebelumnya mmg tak sempat nak tgk2.
pagi2 dah bz.
pastu balik lab kejap..betul2kan slide...
solat zuhur..12.45pm g research beehive semula.
lunch sepatutnya 12.30pm tp dtg2 dah abis.
lunch omputihkan.
takde kenyang pun.
mcm kat celah2 gigi je.tension je.
kul 1.30pm dah start first session for our group lab.saya presenter yg kedua.
kitorg punya chairman utk session ni nama die dave atkinson.hebat die nie.
tp baik.suke buat lawak.
tepat 1.45pm tiba giliran saya.gelabah ok. tak sempat nya nak refer notes bagai.
cakap je la.
Q&A 2pm abis.pffftttt..lega gile.
pastu terus..hoyeehhh...boleh enjoy2.mcm baru abis viva je padahal school conf je pun.




esoknya pun sama.lunch tak kenyang langsung.
pastu petang tu closing ceremony buat kat great north museum alaa...betul2 sebelah school kitorg.
so..petang tu berdedai la kitorg berjalan.




yg tak bestnya utk closing ceremony ni diorg akan serve wine.menci.penat saya berjuang takmo ada wine.tp chairman kitorg tetap dengan decision die dgn alasan, ada juice lain jugak. kemain la berwine mat2 saleh nie.termasukla sorg minah iran yg seksi yg kitorg pun confuse die ni islam ke tak.hahaha.ok.tu citer lain.

ni kawan baik saya kat lab nama dia Tahani dari Iraq.nanti saya buat entry pasal die ek. Die la teman berbual, menangis, ketawa saya. Dari tak reti makna gosip tu..sampai tau nak bergosip.hahhaaha.lawak betul. tp best sbb kadang2 sekepala dengan die.tak sangka plk.padahal lain negara n culture tp alhamdulillah,pemikiran kami sama. terima kasih Allah kerana sama2 hadirkan die dalam lab tu. Bersyukur sangat.



ape yg saya nampak.
sepanjang conference ni berlangsung.
mat salih2 ni sangat menghormati masa.kalau 15 minit tu..memang 15 minit la.tak lebih tak kurang.
no protokol at all.
contohnya nak lunch kan. kalau kat tempat kita, org besar2 mesti nak lunch kat dlm dinning hal,siap lauk berhidang,meja beralas.kat sini..nehi!
sama2 makan apa yg disediakan.
sama2 berebut.
sama2 makan berdiri sambil tatang piring.

masa closing ceremony.kitorg punya head of school, terus je bangun bagi ucapan, xde pun nak kena berjemput bagai.pastu.siap die pulak yg umum nama pemenang2 kategori.humble kan? yup he is very humble person.


ni gambar dengan chairman yg tengah2 tu.kitorg sume satu lab group.


masa sessi ambik gambar.diorg susun2 kerusi.yg gals nie tetiba rasa ok..biar org pompuan duduk atas kerusi.tetiba sume nak duduk atas kerusi. so, kerusi full.
tetiba head of school duduk atas lantai.terus la supervisors nie reramai duduk atas lantai.
rasa malu la plk..kite duk atas..die duk bawah.tp at the same time rasa mcm wooooaaaa....hebatkan diorg nie.selamba je.padahal prof.

tengok gambar nie,mesti korang pun susah nak beza mane satu staf mane student kan?hahaha.
ok. yang duduk bersila kat lantai dari kanan...hujung yg putih2 tu sv saya.pastu no 3 tu pun org besar gak.tp x tau sapa.pastu yang bersila no 6 dari kanan tu head of school. prof barrie.sangatlah humble.duk macam nak makan nasi je kan. yg duk atas kerusi no 4 dari kiri tu post graduate director.mesti dapat cari saya kan? hah..yg rambut kembang tu Dave nama die.labmate saya.baik orgnya.



harap2 bila saya balik malaysia, saya pun akan sehumble mereka.serious ckp diorg memang sangat respect each other. tak pernah nak perlekehkan students.admire sgt ngan sikap mcm tu.

0 comments:

Pages - Menu