tension okeh

entry nie kira luahan perasaan la.


walaupun saya cuti belaja..gaji tetap ada..ada beb!
kekadang tu gaji akan di transfer ke akaun sini utk membeli belah.tipula kalau tak membeli belah.nak guna elaun?mana cukup beb. sewa rumah je sebulan £450. hah...dah nak rm2250.belum makan pakai lagi tu.

eh..bukan nak citer elaun tak cukup.cukup..alhamdulillah..lagi plk baru2 nie elaun dah naik.
pastu kan darling saya kerja. memang cukup sgt la.

kalau nak transfer duit ke akaun uk, saya akan transfer online je. tp nak transfer online takleh set favourite.setiap kali nak transfer tu die akan minta t.a.c. number.
tac number guna num phone lama saya. eppy yg pegang phone tu. masa parents dog, suh bawak sekali sbb boleh on kat sini. waktu malaysia kan tak sama ngan waktu uk.kalau nak transfer, saya kena bangun kul 2pg.tu pun kena tunggu waktu sesuai.sebab eppy kerja.eh eppy tu adik saya.leceh kan?

bawak simcard dtg sini..biasala saya kan lekaaaa...mencik betul.lupa nak top up tetiba dah expired.

darling saya check satu bank ni boleh apply tac number guna number phone Uk.
bagi email. die suh attach boring yg kena isi, passport, ic, lesen.
email n dibalas. 
die kata suh call utk verbal verification.
saya call n sekali lagi kena tanya apa yg saya isi dalam borang tu.
kena bagi number phone sekali lagi sume.
dalam email tu die ada ckp bile dah buat verbal verification, email semula bagitau tarikh,num phone, sapa yg jawab phone kita tu. ok fine! senang je.
esoknya dapat email..suruh isi borang and attachkan sekali passport,ic,lesen, bil tepon.
kena bagi dlm masa 3 hari kalau tak,tak sah.

yg geramnya!
kan dah send borang tu kat email yg first.mane die letak.
jadi sakit hati pulak.takkan buang je kot.

bila dah email..die kata akan balas dlm masa 15hari bekerja.
die akan bagitau sama ada permohonan diluluskan atau tak.
come on laaaa....kalau kat malaysia senang je. masukkan kad dlm atm.tukar num phone.
apesal la bila dah jauh ni lagi makin susah.makin rumit.
rasa mcm malas dah nak layan..tp layan kan la jugak.kalau die tak process lagi memang nak kena.

satu hal lagi...email die sekejap org nie balas..kejap kang org nie balas.
tau la kena dapat kelulusan org atas....tp forward la terus ape yg kita attach.tak yah la setiap org nak kena bagi maklumat yg sama.
ok.dah luahkan.
geram.
nnt saya bgtau samada selesai dengan jayanya atau tak yea.

0 comments:

Pages - Menu