memanaskan badan di musim sejuk


Isnin dah naik sekolah semula.balqish la.berakhirlah cuti dua minggu. waaa.
bukan balqish..mommy yg waaaa...sbb dah tak boleh nak bermalas2an pagi2.confirm mcm robocop.
tangan kaki mulut sume bergerak serentak.

kesian balqish.takde g jalan2 pun cuti ni. takpe la.duk rumah tolong mommy lagi afdhal kan?
kumon siap! badan rehat!
hari sabtu.hari merewang2.pepagi dah bangun empat beranak ni.eh.semalam kan buat roti jala.ingat nak menjala lagi tp tepung gandum abis. suh darling saya g beli...terbeli white-raising flour.takleh nak salahkan die sbb kaler sama.sebenarnya saya pun dah pernah tersilap beli dulu.masa tu mak ada.nak buat jemput2.sekali..kenapa bila goreng kembang semacam jemput2 ni..rupa2nya raising flour.terus buang sume.

balqish suke sgt roti jala tu.nnt la, dah ada plain flour...mommy buat ayam kari..kita buat roti jala lagi ye sayang.
sebagai ganti goreng la roti canai segera pakistan..makan dengan daging kari.hahaha.

sebenarnya nak rasmikan basikal baru balqish.nak tunggu summer dah tak sabar sgt.winter pun winter la.cuaca elok. mengangkutla segala mak nenek basikal pergi ke jesmond dene. sebelum tu gi post ofis dulu pos report progress kat dekan fakulti.tu utk jpa punya.yg utk fakulti punye memandai je sv g poskan.terlebih rajin.

pastu terus g desmond dene.dr rumah lebih kurang 10-15 minit je naik kete la.first time pergi sehari before bersalinkan arryan masa tu g belah atas jambatan je.hari ni kitorg jalan2 belah bawah pulak.



kakak naik basikal.daddy tolak basikal kakak sbb batu die tu buat tayar basikal stuck. mommy tolak stroller.yg paling rehat sapa? ni la..si demuk bam bam bangelow nie.kenal tak bam bam bangelow sape?hah...tengokla wwf.


ni jalan nak turun.balqish n darling saya dah jalan dulu. blogger..kena la ambik2 gambar apa yg patut.


tengokla..terkial-kial.safety first.kemain pakai helmet bagai.padahal takde kayuh laju pun.kalau lawan ngan arryan merangkak..arryan menang kot. belum lagi bila tayar die stuck..mula la gelabah.


jalan..jalan..jalan..akan jumpa playground.pastu ada gate.utk entrance pets' corner.ramai rupanya org beriadah sejuk2 nie.ingatkan kitorg je. bukak monday sampai sunday.eh..tetiap hari la bukak.


pastu mommy..mula la mcm jakun.ambik gambar.sheep je pun. kena marah ngan darling saya.die kata mengada2 nak ambik gambar kambing.padahal ayah mertua bela kambing.kalau balik PD langsung taknak g tgk kambing.tetiba kat sini kemain dengan kambing...
darling..sini feeling dia lain bila jumpa kambing....baaaa..terus nyanyi lagi timmy!


sebelah kambing ada chicken pastu duck.tapi mcm satu sangkar je chicken n duck nie.arryan..ni bukti awak dengan duck n chicken.jgn nanti complaint tak kenal chicken n duck ye.piat telinga!


pastu meneruskan perjalanan.nak masuk pets' corner tu boleh naik basikal yea. kiranya pergi zoo sambil berbasikal.budak2 suka la.


seperti biasa..dua ekor bff balqish tu kena ikut.mane boleh tinggal bebe n kitty.beli basikal pun nak pilih yg ada seat utk bebe.skang nie dah ada kawan baru pulak nama die pity.nnt saya ambik gambar die.pity ni anjing.daddy die jumpa n bawak balik. eh anjing patung tau. pastu balqish bagi nama pity..sebab, pity him...kena tinggal ngan tuan die!ada bawak..tp saje tinggalkan dalam kete.cukupla dua ekor tu je.


park n anjing adalah wajib. omputih..kan rajin bawak anjing bersiar2.yg ni rare sket. badan besar.gemuk.bulu2 putih mcm beruang kutub.terus ambik gambar.tp saya lagi suka yg jenis kaki pendek kecik je puppy.biasanya die jalan dua ekor.comel je terkedek2 kejar tuan die. tu ada jumpa gak. ada 4 ekor tp x sempat nak ambik gambar.


tetiba jumpa signboard nie.comel je kan?


jalan lagi eh lupa nak bagitau pets' corner tu kecik ke.pastu dah jalan2 tepi sungai.jumpa pulak bridge cantik.darling saya suh naik atas bridge tu die nak ambik gambar.kitorg pun terpaksala lalu denai nak ke bridge tu rupa2nya kalau jalan ke depan sket, ada tangga naik atas bridge tu.haissshhh hai.


ni la bridge nya.old skool kan.macam cerita dulu2 je.


pastu citerla pasal armstrong bridge.tp nie bukan bridge yg kat atas tu.ni bridge lain.besi punye.


td guna kamera samsung saya. ni baru la kamera dr org pandai ambik gambar.hahaha.hasilnya lain sket la.


baru nampak muka saya!masa nie servis dah bertukar tangan. darling saya tolak stroller.saya pulak melayan cik minah kecik nie.songeh banyak.kayuh terkial2.bila saya push sket belakang die "mommy, don't push me. ". terus saya tinggalkan ke depan.pandai pulak panggil suh push.


daddy n anak perempuan :)


lepas bridge tu..saya dah malas nak jalan. darling saya yg jalan tolak stroller n balqish pun jalan kaki je.takut gak bila sesorg sbb anjing besar duk salak2 saya.geram je.tp buat tak tau je la. anjing2 tu pun sume bertuan.
tak sampai 10 minit diorg pun balik semula.darling saya cakap ada tasik je kat depan sana..oooo...
tu nak beracing la tu.kalau stroller menang mula la yg naik basikal tu sentap.takmo kalah langsung. bila on the way balik balqish dah teror mengayuh dah.


baru la singgah playground n keluarkan arryan dari kepompong.suka la die!


masukkan dua2 dlm swing.arryan steady.duk nak menjilat baju die.balqish pulak takut.swing sket dah menjerit2. tp balqish pandai jaga adik dlm swing tu.


ni konon2 jalan dengan adik2.hahaha...suka la gambar ni.mcm arryan dah teror jalan kan?


pastu gambar darlingku dengan anak bujang nya.


hah! ni kaki sapa nie?hahaha..kaki mommy n little arryan. kita main lompat -lompat. nanti arryan dah pandai jalan kita g sini lagi ye.bagi arryan kena ngan chicken,duck,sheep,goat.nanti balik malaysia takdela melopong sgt tengok depan mata.



0 comments:

Pages - Menu